کنترل نیاز جنسی

image: 
با نیاز شدید جنسی چه کنم؟

پسری 36 ساله هستم تا به حال با هیچ جنس مخالفی ارتباط جدی نداشته ام، از لحاظ روحی و روانی شدیداً در فشار هستم با نیاز شدید جنسی چه کنم؟

ازدواج یکی از ابواب روزی است
اگرچه جوانانی که شغل و درآمد دارند و شرایط نسبی ازدواج برای آنها فراهم هست اگر ازدواج کنند در زندگی با مشکلات کمتری روبرو هستند، اما نداشتن شغل به خودی خود نباید مانع ازدواج گردد؛ چرا که براساس آموزه های دینی و تعالیم اسلامی، خود ازدواج یکی از ابواب روزی است.
امام صادق (علیه السلام) در روایتی می فرماید: «الرِّزْقُ مَعَ النِّسَاءِ وَ الْعِيَال» (1)؛ «روزى همراه همسر و فرزند است».
و در حديث ديگرى آمده است که مردى خدمت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) رسيد و از تهيدستى و نيازمندى شكايت كرد، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) به او فرمودند: ازدواج كن، او هم ازدواج كرد و گشايشی در كار او پيدا شد.(2)
بدون شك امدادهاى الهى و نيروهاى مرموز معنوى نيز به كمك چنين افراد مى ‏آيد كه براى انجام وظيفه انسانى و حفظ پاكى خود اقدام به ازدواج مى‏ كنند.
هر فرد با ايمانی مى‏تواند به اين وعده الهى دلگرم و مؤمن باشد، چرا که خداوند، تأمين زندگى عروس و داماد را وعده داده است و ازدواج، وسيلۀ وسعت و بركت زندگى است.
به هر حال، اگر شما در این زمینه تلاش و کوشش کنید و سعی کنید اسباب ازدواج دائم تان را به دست خویش فراهم آورید، یقیناً امدادهای الهی نیز به کمک تان خواهند شتافت و شما را یاری خواهند نمود؛ مهم تلاش و کوشش خود شماست.

خداوندِ قادرِ متعال، متکفل تأمین هزینه های ازدواج
این را بدانید، مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی برای جوانان در آستانة ازدواج همیشه بوده و هست؛ بنابراین نداشتن ثبات اقتصادی، امنیت شغلی و درآمد کافی به تنهایی نباید مانع جدی بر سر راه ازدواج قرار بگیرد و با توجه به سنی که شما دارید اگر شما بخواهید مدت ها به هوای بهبود شرایط و یافتن ثبات اقتصادی صبر پیشه کنید به نظر ما اصلاً دلیل منطقی و خداپسندانه ای نیست. ضمن اینکه بر اساس برخی روایات خداوندِ قادرِ متعال، متکفل تأمین هزینه های ازدواج شده است مهم این است که شما هم قناعت کنید و با قناعت پیشگی و انجام ازدواج آسان راه را به سوی خود هموار سازید.
پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند:
«ثلاثة حقّ على اللَّه تعالى عونهم: المجاهد في سبيل اللَّه و المكاتب الّذي يريدا الأداء و النّاكح الّذي يريد العفاف» (3)‏؛ «سه دسته كه يارى آنها بر خدا لازم است؛ آن كه در راه خدا جهاد كند و بنده‏اى كه براى آزادى خود قرارداد بسته و مي خواهد قيمت آن را بپردازد و كسى كه به منظور عفت ازدواج می کند».

ازدواج آسان و پرهیز از تجملات
اگر شما بخواهید به هوای آینده و بهتر شدن شرایط زندگی از ازدواج ناامید شوید، باید برای همیشه قید ازدواج را بزنید چرا که همواره به تجربه ثابت شده است که شرایط زندگی علی رغم گسترش امکانات مختلف مادی، روز به روز سخت تر و پیچیده تر شده است. عامل آن نیز بروز و ظهور تجملات، چشم و هم چشمی ها، رسم و رسومات دست و پاگیر بوده است که زندگی را بر بسیاری از انسان ها سخت و دشوار نموده است؛ بنابراین ثبات اقتصادی، برخورداری از امکانات مادی زیاد و داشتن درآمد آنچنانی هرگز نمی تواند باعث خوشبختی و رفاه انسان گردد مگر اینکه در کنار آن روح قناعت پیشگی حاکم گردد.
توجه داشته باشید که بسیاری از این تجملات، چشم و هم چشمی ها، رسم و رسومات مخالف آموزه های قرآنی و توصیه های اولیای دین است؛ بنابراین سعی کنید با برگزاری ازدواج آسان و پرهیز از تجملات و چشم و هم چشمی ها مسیر ازدواج تان را هموار سازید.

چارۀ کار
به هر حال، از آنجا که شما در سن ازدواج قرار دارید و مقدار زیادی هم تأخیر شده است توصیه می شود، سعی کنید اسباب ازدواج خود را فراهم کنید. البته برای این که از این مخمصه خارج گردید و فشار زیادی بر شما وارد نشود، می توانید نظر خانواده تان را جلب کنید و به خواستگاری دختر مناسبی بروید و با توافق خانواده ها دختر مورد نظر را به عقد خود در آورید و مدتی عروسی رسمی را تا فراهم شدن شرایط، بهبود وضعیت و تأمین رفاه نسبی به تأخیر اندازید.
مسلماً با این شیوه هم فشار غریزة جنسی تان تعدیل می شود و هم انگیزه شما برای رفع موانع ازدواج و شروع زندگی مشترک و کار و تلاش بیشتر به نحو چشمگیری افزایش می یابد و هم گشایشی در زندگی تان به وجود خواهد آمد. ضمن این که تلاش و کوششی که خود شما می کنید و برای رفاه و فراهم ساختن اسباب ازدواج به کار می گیرید، مطمئناً لذت زندگی را برای تان دوچندان می کند. البته اگر بتوانید از خانواده هایی که سطح توقعات پایینی دارند و به حداقل ها قانع هستند وصلت کنید بهتر خواهد بود.

احساس مسئوليت متأهلان
این را بدانید، انسان تا مجرد است احساس مسئوليت نمى‏ كند نه ابتكار، نيرو و استعداد خود را به اندازه كافى براى كسب در آمد مشروع بسيج مى‏ كند و نه به هنگامى كه درآمدى پيدا كرد در حفظ و بارور ساختن آن مى‏ كوشد و به همين دليل مجردان غالباً خانه به دوش و تهیدستند! اما بعد از ازدواج شخصيت انسان تبديل به يك شخصيت اجتماعى مى‏ شود و خود را شديداً مسئول حفظ همسر و آبروى خانواده و تامين وسائل زندگى فرزندان آينده مى‏ بيند، به همين دليل تمام هوش، ابتكار و استعداد خود را به كار مى‏ گيرد و در حفظ درآمدهاى خود و صرفه‏ جويى، تلاش مى‏ كند و در مدت كوتاهى مى‏ تواند بر فقر چيره شود.

عفت ورزی هوشمندانه
قرآن کریم برای کسانی که فعلاً شرایط ازدواج را ندارند توصیه می فرماید که عفت بورزند و خویشتنداری جنسی داشته باشند. «وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يجَِدُونَ نِكاَحًا حَتىَ‏ يُغْنِيهَُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِه» (4)؛ «و كسانى كه امكانى براى ازدواج نمى‏يابند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بى ‏نياز گرداند.»
البته منظور آیه این نیست که همین طور دست روی دست بگذارید و هیچ کاری نکنید، بلکه باید در این زمینه همت کنید و با تلاش شبانه روزی به تدریج اسباب ازدواج خودتان را فراهم کنید و موانع آن را برطرف سازید. توصیه می شود که به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید با بازنگری همه جانبه، روزنه هایی هرچند اندک برای ازدواج (که در پرتو تلاش شبانه روزی شما مسیر است) بر خود بگشایید. توصیه می شود از مشکلات مالی نهراسید و به وعده الهی امیدوار باشید و مقدمات ازدواج را فراهم نمایید که به یقین به این وسیله و به موجب دوری از گناه، گشایشی در کار شما به وجود خواهد آمد.
باور ما این است که شما بعد از ازدواج انسان دیگری خواهید شد و بر تلاش های خود خواهید افزود و درآمدتان افزایش خواهد یافت و توانایی اداره زندگی مشترک خویش و تأمین هزینه های آن را خواهید داشت. البته امدادهای غیبی هم در راه خواهد بود و شما را از جایی که فکرش را نمی کنید یاری خواهد کرد. بنده در مقام مشاور، افراد بسیاری را سراغ دارم که در وضعیت بسیار بدتر از شما ازدواج نموده اند و در مدت کوتاهی زندگی شان متحول شده است و مشکل شغل و مسکن و... آنها به دنبال هم برطرف شده است، پس تردید را کنار بگذارید و به همان شیوه ای که خدمت تان عرض شد مسیر ازدواج خود را هموار کنید.

معرفی منابع برای مطالعۀ بیشتر:
حسین خانی نائینی، هادی،7 روش مهار غریزه جنسی، یزد: شهد علم، 1393.
صدری، نوروز، فتنه نفس: غریزه جنسی و خطر خودارضایی، قم: سبط النبی، 1390.
دیانت مقدم، سید مصطفی، آرامش طوفانی، قم: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، 1388.
ترکاشوند، محمدجواد، ازدواج موقت: مدیریت شهوت(ضرورت ترویج ازدواج موقت از دیدگاه علما)، قم: اشک یاس، 1386.
مشکینی اردبیلی، علی اکبر، ازدواج در اسلام، ترجمۀ احمد جنتی، قم: موسسه الهادی، مرکز چاپ و نشر قرآن کریم، 1385.

پی نوشت ها:
1. حر عاملى، محمد بن حسن‏، وسائل الشيعة، قم‏: مؤسسة آل البيت عليهم السلام، 1409ق، ج20، ص44.
2. «جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ ص فَشَكَا إِلَيْهِ الْحَاجَةَ فَقَالَ تَزَوَّجْ فَتَزَوَّجَ فَوُسِّعَ عَلَيْه‏»؛ وسائل الشيعة، ج20، ص44.
3. ابوالقاسم، ‏پاينده، نهج الفصاحة (مجموعه كلمات قصار حضرت رسول صلی الله علیه و آله)، تهران‏: دنياى دانش‏، 1363، ص401.
4. نور(24)، آیه 33.

 

برای مشاهده مطلب در تاپیک اصلی کلیک فرمائید

موضوع: