حجاب و استعمار

چرا معمولا تا پاي بحث حجاب و بد حجابي پيش مي ايد پاي استعمار و برنامه ريزي استعمار براي كشورهاي اسلامي را به ميان مي آوريد ؟ حجاب چه ارتباطي به استعمار دارد ؟ چه نفعي از بي حجابي يا بد حجابي يك زن در كوچه پس كوچه هاي تهران به استعمار مي رسد ؟ آيا بهتر نيست اين مقوله رو از ديد شخصي افراد بنگريم تا ارتباط بي مناسبتش به استعمار ؟

حجاب يك مقوله چند بعدي با تاثيري بسيار بالا ست . حجاب كه در اسلام مفهومي فقهي و تكليفي شرعي است به دليل جنبه هاي مختلف فردي - اجتماعي و بعنوان يكي از قوي ترين و تاثير گذار ترين نماد زن مسلمان مورد توجه حكومتهاي استكباري قرار گرفته است .
ديدگاه سياسي و استعماري و نيز منافعي كه غرب از اين رهگذر بدان مينگرد بسيار قابل تامل است .
به گونه اي كه صرفا مبارزه با حجاب از ميان تمامي احكام و واجبات شرعي مسلمانان ، موجب رونق بسيار براي غرب است بويژه در صنعت مد، لوازم آرايشي و مصرفي و نيز قاچاق زنان .
در حوزه مسائل سياسي نيز غرب به اين نتيجه مهم دست يازيده كه براي نفوذ و تبديل يك كشور به بازار مصرف و مستعمراتي بي دردسر و با حداقل هزينه ، بايد ابتدا فرهنگ مذهبي آنرا استحاله نمود و به شكستن نمادهاي مهم ديني ، اجتماعي و سنتي آنان پرداخت به گونه اي كه پس از مدتي ديگر نياز به هيچ تهاجمي نه از نوع نظامي و نه از نوع فرهنگي نباشد بلكه مردم خود با رغبت و اشتياق به كناره گيري از نمادهاي ديني بپردازند .
در ميان نمادهاي اصيل اسلامي ، حجاب به عنوان عاملي چند سويه كه هم زن و هم مرد مسلمان و هم فرد و هم جامعه اسلامي از آن منتفع مي شوند بسيار حائز اهميت است .
پاكي و سلامت جنسي جامعه اسلامي در گرو حجاب زن و حفظ نگاه مرد است لذا اگر عامل اول ازميان برود بخودي خود ، كنترل عامل دوم از دست غالب افراد خارج شده و همت جامعه بجاي قرار گيري در راه رشد و تعالي همه جانبه و مثبت ، معطوف به مسائل جنسي و جاذبه هاي جنسي طرفيني خواهد شد .
تمامي برخوردهاي جنسي - اعم از نگاه ، ارتباطهاي نامشروع و ...- جامعه را از اتفاقات و انديشه در خصوص آينده كشور و جامعه و پيشرفتهاي علمي و ايستادگي در مقابل غارت و اشغال و ظلم و .... جدانموده و تنها در فكر ارضاي شهواني و يا مصرف گرايي و ... سوق خواهد داد .
و اين حالت مطلوبترين زمان براي غارت بي سروصداي منبع و سرزمين و مال و ناموس مسلمانان است .
تا زماني كه زن محجبه و پوشيده و عفيف باشد و مرد نيز اهل عفاف و غض بصر ، نه نگاه آلوده اي و نه ارتباط خارج از چارچوب شرع رخ خواهد داد و نه ذهني بجاي تفكر پيرامون خود و جامعه اش ، مشغول جاذبه هاي جنسي و لااباليگري خواهد بود و اين نقطه قوتي است كه از پس حكم شرعي و ديني حجاب و عفاف و غض بصر در جامعه اسلامي وجود دارد و استعمار در صدد تضعيف آن است .
اصولا دين و اعمال ديني از نظر استعمار قابل مقابله نيست مگر اينكه باورها و اعتقادات و اعمال مذهبي به گونه اي باشد كه مانعي در برابر خواست استعمار ايجاد نمايد .
اعمال مذهبي اگر در حدود رفتن يك روز در هفته به كليسا و يا برپايي جشنهاي مذهبي بي تاثير و يا حتي حج و زيارت بي برائت باشد ، مشكلي در راه اهداف استعمار ايجاد نميكند لذا نه در سرزمين خود و نه در سرزمينهاي ديگر با آن مقابله نخواهند نمود اما اگر باور يا حكمي ، مانع اهداف آنان باشد در كشوري كه مانع ايجاد نموده به طرق مختلف در صدد از ميان بردن آن حكم برخواهند آمد و بهترين راه براي اين كار‌، تهاجم فرهنگي است به گونه اي كه باور و فرهنگ مردم را در جهت پشت پا زدن به آن حكم و عدم التزام به اجراي آن ، تغيير دهند . مبارزه با حجاب - به عنوان عاملي قوي ، محكم و چند سويه در جهت حفظ سلامت و پاكي جامعه و دوري از فساد و فحشا - بخشي از برنامه استعمار در نفوذ و ترويج فحشاست زيرا در جوي آلوده به فحشاست كه نيروي توانمند ،قوي ، انديشمند ، پويا و غيرتمند جامعه تمام يا بخش عمده اي از توان و امكاناتش را در راه ارضاي شهوات و نيازهاي كاذب بكار خواهد گرفت و ذهن و انديشه و همت و غيرتش از مسائل مهم پيرامونش و آنچه از سرزمين و حال و آينده اش به يغما مي برند به آچه برايش به عنوان نياز از طريق استعمار تعريف شده ، معطوف خواهد شد و كدام لشكر كشي و ابزار نظامي ، توان انجام چنين اموري با اين بازده بالا و مخارج سبك و بدون بازخورد منفي براي استعمار مانند هجمه فرهنگي به همراه خواهد داشت ؟ جدايي نسل جوان از آموزه هاي ديني - كه حجاب يكي از آنهاست - بهترين وسيله براي تسلط بر مغزها و اعتقادات و مال و سرزمين و ... است و چرا براي استعمار مبارزه با اين فرهنگ ، ارزشمند نباشد و چرا به آن نيانديشد و چرا چنين موقعيتي را از دست بدهد ؟ اين همان زنجيره مهم و قوي ايي است كه حجاب را به استعمار گره ميزند و مبارزه با آن را به عنوان يكي از بارزترين شعائر ديني به منظور شكستن سد محكم و سترگ اعتقادات ديني جوانان ، در دستور كار او قرار ميدهد .
از نظر استعمار تا زماني كه جوانان يك سرزمين ، سر در گريبان علم و انديشه و كار و توليد فرو برده باشند مسلما در مقابل اشغال نظامي يا فرهنگي كشورشان و غارت و رياست ديگران برخود ، عكس العمل نشان داده و مقابله خواهند نمود امااگر جوانان سر در گريبان شهوت و فساد فرو برده باشند تمام همتشان را در همان راه مصروف نموده و از حوادث و مسائل پيرامونشان غافل شده و اهميتي جز براي اميال نفساني قائل نيستند ، لذا براي تحقق اين امر و تامين منافع استعمار ، بايد فساد و فحشا در ميان جوانان رواج يابد و موثر ترين و اصلي ترين و مهمترين ابزار فحشا ، زنان هستند كه آنهم تا زماني كه محجبه اند راه را بر اي ايجاد فساد و ترويج فحشا مي بندند بنابراين بايد آنان را از حجاب جدا نمود و اين كار از دو راه انجام ميگيرد : يكي كشف حجاب اجباري و دوم كشف حجاب اختياري ، دومي هر چند زمان بر است اما بيشتر و بهتر و طولاني مدت تر ، اهداف استعمار را تامين خواهد نمود ، بنابراين برنامه ريزي براي تغيير ذائقه فرهنگي جامعه مسلمان و بويژه زنان و دختران جوان بايد در اولويت برنامه ها قرار گيرد ، اين برنامه ريزي حدود صد سال پيش (1)انجام شده و اكنون اين تغيير ذائقه را در ميان برخي از زنان و دختران جوان كه بيشتر تحت تاثير رسانه هاي غرب هستند ميتوانيد ببينيد .
حال براي اثبات اين مدعا ميتوانيد به گرفتن آماري از اطلاعات سياسي و اجتماعي بين دو گروه از جوانان بپردازيد تا ببينيد كدام گروه نسبت به جو سياسي و بينش و نگرش و بصيرتي كه در خصوص تحولات كشور و منطقه و جهان بايد داشته باشند ، آگاهي و عكس العمل مناسب و معقولي نشان ميدهند ؟
گروهي كه بد حجابند عمده ي ديدگاه سياسي و اعتراضاتشان به همان جريان فكريشان باز ميگردد يعني خواستار آزادي مطلق پوشش در جامعه هستند و عموما تحولات سياسي و منطقه اي و جهاني و ... را هم بي ربط به خود و كشورشان مي بينند و اين دقيقا همان نگرشي است كه استعمار براي ايجادش زحمت كشيده و اين هم ثمره اش. اما خوشبختانه اين بذر در نگرش و رفتار و وجود بسياري از جوانان ، جايگاهي براي رشد نيافته و آنان نسبت به آينده اعتقاد و سرزمينشان و ديگر مسلمانان جهان حساسند.

_____________________________
(1)- ر. ك : خاطرات مستر همفر ، صص 77- 98
لينك بحث اصلي :
http://www.askquran.ir/thread28724.html

موضوع: