دلایل برتری چادر بر سایر حجابها

لطفا چند دليل براي قانع كردن افراد نسبت به اين كه چادر حجاب كامل است، ذكر كنيد.

حجاب داراي مراتب و مراحلي است . اصولا حجاب مقوله اي از امور عبادي است كه حداقل و حداكثري دارد ، اصولي ثابت و نيز فاكتورهاي عرفمندي دارد .
حجاب حداقلي يا همان اصول ثابت حجاب ، پوشش تمام بدن بجز وجه و كفيني است كه زينت ندارد اين پوشش بايد به نحوي باشد كه جلب توجه نكرده ، نازك و بدن نما نباشد و معروف و متعارف باشد . اين پوشش مي تواند با مانتو و ... ايجاد شود .

اما چادر ، پوششي يكدست و كامل است كه تمامي بدن را در ستر نگه ميدارد به نحوي كه هيچ بخشي از بدن با وجود چادر- ي كه حجاب كامل داشته باشد - در معرض ديد نامحرم قرار نميگيرد .
از طرفي فلسفه حجاب در قرآن كريم اينگونه بيان شده است : «يا ايها النبي قل لازواجك وبناتك ونساء المومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين وكان الله غفورا رحيما»
اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است.

علامه طباطبايي در مورد عبارت « ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين » مي نويسد :
" پوشانيدن همه بدن به شناخته شدن به اينكه اهل عفت و حجاب و صلاحند نزديك تر است. در نتيجه وقتي به اين عنوان شناخته شدند ، ديگر اذيت نمي شوند ؛يعني اهل فسق و فجور ديگر متعرض آنان نمي گردند ."(1)

لذا جلباب - چادر- مناسب ترين پوششي است كه ميتواند چنين هدفي را تامين نمايد .

ــــــــــــــــــــ
منابع
(1)ترجمه تفسير الميزان ، ج 16 ،ص 510 .

لینک بحث اصلی : http://www.askquran.ir/thread27307.html#post443994

موضوع: