حجاب و ارتباط آن با سیاست

حجاب که قرآن به آن تاکید کرده است چه مشکلاتی برای حکومتهای استکباری به وجود می آورد که در طول تاریخ دولتهایی مثل رژیم منحوس پهلوی رضاخانی و حکومت دست نشانده مصر و امروز جمهوری به اصطلاح خود مختار آذربایجان و ..... دست به ممنوعیت آن در سطح سیاسی و اجتماعی می زنند ؟!

حجاب كه در اسلام مفهومي فقهي و تكليفي شرعي است به دليل جنبه هاي مختلف فردي - اجتماعي و بعنوان يكي از قوي ترين و تاثير گذار ترين نماد زن مسلمان مورد توجه حكومتهاي استكباري قرار گرفته است .
ديدگاه سياسي و استعماري و نيز منافعي كه غرب از اين رهگذر بدان مينگرد بسيار قابل تامل است .
به گونه اي كه صرفا مبارزه با حجاب از ميان تمامي احكام و واجبات شرعي مسلمانان ، موجب رونق بسيار براي غرب است بويژه در صنعت مد، لوازم آرايشي و مصرفي و نيز قاچاق زنان .
در حوزه مسائل سياسي نيز غرب به اين نتيجه مهم دست يازيده كه براي نفوذ و تبديل يك كشور به بازار مصرف و مستعمراتي بي دردسر و با حداقل هزينه ، بايد ابتدا فرهنگ مذهبي آنرا استحاله نمود و به شكستن نمادهاي مهم ديني ، اجتماعي و سنتي آنان پرداخت به گونه اي كه پس از مدتي ديگر نياز به هيچ تهاجمي نه از نوع نظامي و نه از نوع فرهنگي نباشد بلكه مردم خود با رغبت و اشتياق به كناره گيري از نمادهاي ديني بپردازند .
در ميان نمادهاي اصيل اسلامي ، حجاب به عنوان عاملي چند سويه كه هم زن و هم مرد مسلمان و هم فرد و هم جامعه اسلامي از آن منتفع مي شوند بسيار حائز اهميت است .
پاكي و سلامت جنسي جامعه اسلامي در گرو حجاب زن و حفظ نگاه مرد است لذا اگر عامل اول ازميان برود بخودي خود ، كنترل عامل دوم از دست غالب افراد خارج شده و همت جامعه بجاي قرار گيري در راه رشد و تعالي همه جانبه و مثبت ، معطوف به مسائل جنسي و جاذبه هاي جنسي طرفيني خواهد شد .و اين مساله جامعه را از اتفاقات و انديشه در خصوص آينده كشور و جامعه و پيشرفتهاي علمي و ايستادگي در مقابل غارت و اشغال و ظلم و .... جدانموده و تنها در فكر ارضاي شهواني و يا مصرف گرايي و ... سوق خواهد داد .
و اين حالت مطلوبترين زمان براي غارت بي سروصداي منابع و سرزمين و مال و ناموس مسلمانان است .
حجاب كليدي ترين و محكم ترين دژ نفوذي جوامع اسلامي است ، زيرا شامل جنبه هاي تاثير فردي و اجتماعي توامان است و با فتح آن عده بسياري در جنبه هاي مادي و غيرت ديني و مد گرايي و ... به اسارت فرهنگي در آمده و ديگر رمقي براي افراد باقيمانده بجا نخواهد ماند و يا كار مهمي از آنان بر نخواهد آمد .ويژگيها و خصائص فوق موجب شده حجاب مورد توجه خاص استعمار قرار بگيرد .

لينك بحث اصلي :
http://www.askquran.ir/thread25131.html

موضوع: