روز غدیر اصلا هواگرم نبوده چرا میگید هوا گرم بود؟

موضوع: 

روز غدیر اصلا هواگرم نبوده چرا میگید هوا گرم بود؟

اولا
برای اثبات دروغ و راست و بررسی صحت و سقم یک خبر لازم است به اصل خبر و احوالات کسانی که خبر را آوردند مراجعه کنیم، آنها را بشناسیم، هم تعدادشان را بدانیم هم به جایگاهشان در تاریخ پی ببریم، مثلا سه نفر انسان راستگو شکسته شدن پای حسن را چنین گزارش کردند:
حسن با رفیقش دعواش شد پایش شکست.
حسن با دوچرخه به جدول زد پایش شکست.
حسن را روی برانکارد دیدم با پای شکسته دیدم.

اگر شما راستگو بودن آن سه مُخبر را قبول نداشته باشید، از شهرت این خبر اطمینان حاصل می کنید پای حسن شکسته است، حال به چه علتی مهم نیست.

برگردیم به غدیر، واقعه غدیر مُسلّم ترین واقعه تاریخ اسلام است، آخرین پیامبر قرار است آخرین حج خود را انجام دهد، قطعا از حساسیت بیشتری برخوردار است، مسلمانان مدینه و حوالی آن یک هفته بیرون مدینه اردو زده تا با پیامبر حج کنند و مناسک را از نزدیک آموزش ببینند در میان راه قدم به قدم به این جمعیت افزوده شده تا به مکه رسیده و در آنجا نیز هزاران نفر دیگر به این جمع اضافه شدند، بعد از اعمال همه آنها به همراه پیامبر از مکه خارج شده (حتی پیامبر به اهل یمن نیز که راهشان از همان ابتدا جدا می شد نیز دستور دادند که همراه کاروان بیایند) و سر شاهراهی در نزدیکی میقات جحفه واقعه غدیر اتفاق افتاد، آنهم با خطبه ای که پیامبر ایراد نمودند و در آن هوای گرمی که بخشی از عبا را روی سر و بخشی را زیر پا نهاده بودند، دستوری بر برگشتن جلورفته های و نزدیک شدن عقب مانده ها دادند و از جهاز شتران تپه ای ساختند و .... در حضور تمام آن جمعیت که حدود یکصدهزار تخمین زده می شد، دست علی را بالا بردند، و پس از آن از همگان بیعت گرفتند و ....

آیا می شود واقعه ای با این همه شاهد و با آن همه حساسیت زیر سؤال برد؟
اگر شما آن جمله ای که گرمی هوا را ثابت کرده باور نکردید می توانید اصل واقعه را نیز زیر سؤال ببرید؟
بر فرض یکی از راویان یا نسخه نویسان بعدی در کتابهاشان به اشتباه چنین حرفی زده باشد که مورد پذیرش شما نباشد آیا میتوان اصل واقعه را انکار کرد؟

ثانیا
راویان اصل واقعه غدیر بالغ بر 700 نفر از صحابه و تابعین هستند، آیا امکان دارد 700 نفر بر دروغی توطئه کنند؟
عقل چنین چیزی را نمی پذیرد، و اگر بپذیرد آنگاه هیچ روایتی در تاریخ و فقه، و سیاست و غیره حجت نخواهد بود زیرا این راویان در سلسله سند اغلب متون دینی مسلمانان وجود دارند، پس همه روایات اعتبارش را از دست خواهد داد
ثالثا
قسمت جنوب عربستان (مکه و جحفه و غدیر خم) چیزی بعنوان زمستان و حتی پائیز ندارد، بعضی شبهایش (15 آذر تا 15 بهمن) سرد است، اما روزها در طول سال آفتاب سوزان پذیرای صورتها خواهد بود.
بنده به اقتضای شغلی و به توفیق خدائی همه ماه های سال را مکه بودم، خلوت ترین وقت طواف، هنگامی است که آفتاب بالا آمده و اشعه سوزان خورشید صحن مسجد الحرام را فرا گرفته است، این صحنه را می توانید از تلویزیون مشاهده کنید، داخل شبستانها و زیر سایه مملو از جمعیت است اما داخل صحن خلوت است، حتی در هنگامه نماز جماعت نیز، جمعیت کمی اطراف کعبه است و این نیست جز بخاطر گرمی هوا، گرمی هوائی که اسفند و تیر برایش فرقی نمی کند.

بنابراین هم به لحاظ تعداد شاهدان و راویان و حساسیت موضوع هم به لحاظ استوائی بودن غدیر خم اشکال شما وارد نیست.
لينك بحث اصلي :
http://www.askquran.ir/showthread.php?t=27623