هالیوود؛ مقابله با معنویت

image: 
چرا در غالب فیلم های سینمایی علم و دانش و قدرت های معنوی را ضعیف و ناتوان جلوه می دهند؟

چرا در غالب فیلم های سینمایی و کارتونی غرب و هالیوود، علم و دانش و قدرت های معنوی که تأییدی الهی دارند را در برابر قدرت های شیطانی و ماورایی سحر و جادو، ضعیف و ناتوان جلوه می دهند؟

در پاسخ به سؤال شما، نکاتی چند را بیان می کنیم:

یکی از سیاست های اصلی که توسط نظام سلطه و استکبار جهانی و ارکان وابسته به آن، در سطح جهان پیگیری می شود، تلاش برای معرفی آمریکا بعنوان منجی جهان و ضعیف و وابسته جلوه دادن جهانیان، بویژه جهان سومی ها که بیشترین مخاطبان هالیوود را تشکیل می دهند بوده و هست، در این مسیر هالیوود تلاش می کند، هجمه عظیم رسانه ای و فرهنگی را به جامعه هدف که افکار و اندیشه عموم جهانیان و حتی خواص از خودبیگانه می باشند برای بستر سازی نفوذ و سلطه بر جهان تعقیب کند. از این رو، از هیچ تلاش و کوششی و پیگیری هر شیوه و روشی برای رسیدن به این هدف نامبارک مضایقه نمی کند. بر همین اساس مسیر فیلم و رسانه که در عصر حاضر، ضمن دارا بودن بیشترین مخاطب، سهل الوصول ترین و مؤثرترین شیوه نیز محسوب می شود را در دستور کار خود قرار داده و سالیانه برای این مهم میلیاردها دلار هزینه می کند و البته از این طریق سود کلان و بیشماری نیز تحصیل می کند.

به عنوان نمونه به چند مورد اهدافی که نظام سلطه، از طریق فیلم و رسانه تعقیب می کند اشاره می کنیم:

یک. وابسته نشان دادن جهان و منجی نشان دادن آمریکا:
اگر دقت کرده باشید در غالب فیلم ها شرایط کشورهای جهان را بگونه ای به تصویر می کشد که گویا تنها کشوری که به فناوری های بزرگ و پیشرفته مورد نیاز بشر دست یافته آمریکاست و سایر کشورهای جهان (حتی پیشرفته ترین آن ها) در اوضاع و شرایط بحرانی برای برون رفت از بحران و مشکلات گوناگون، به استمداد و یاری منجی جهان یعنی آمریکا نیازمندند و اگر آمریکا بخواهد به چشم به هم زدنی دولت و مردم آن کشور را از مخمصه ها و بحران ها رهایی و خلاصی می بخشد!
بعلاوه، آمریکا بعنوان کشوری پیشرفته در همه علوم و فنون، به نمایش گزارده می شود که می تواند بستر پیشرفت و ترقی هر کشوری که همگام و همیار آمریکا باشد را فراهم کند! بعبارتی آمریکا خود را فاتح دروازه های علم و دانش بشری نشان می دهد که دیگر کشورها می توانند با معیت آمریکا وارد دروازه های علم و دانش شده و از سرچشمه ها برخوردار باشند و کشورهایی که در نقطه مقابل آمریکا باشند هرچند پیشرفت های قابل توجهی هم از لحاظ علمی دارند اما در برابر عظمت علم و دانش و توانایی آمریکا مجبور به شکست هستند!

دو. وجود قدرت هایی فوق بشری فراتر از علم و دانش:
هالیوود با ساختن فیلم های بیشمار سینمایی و مستند علمی تخیلی و تبیین و تبلیغ قدرت های فرازمینی و فوق بشری بدنبال القاء چند مطلب است: اول اینکه؛ تلاش می کند با تخفیف و بی ارزش جلوه دادن جایگاه علم و دانش در برابر قدرت ها و علوم و اسرار فرازمینی و غیربشری (شیطانی) از تلاش دیگر کشورها در جهت توسعه علم و دانش پیشگیری کرده و این جایگاه را منحصراً برای خودش محفوظ بدارد تا ضمن این که فاصله عقب ماندگی علمی کشورهای جهان سوم با نظام غرب و سلطه را حفظ کند، داستان جهل و نادانی بشر و وابستگی کشورهای جهان، خصوصاً جهان سومی ها همانند قبل، بلکه با شدت بیشتری باقی بماند؛ تا از این طریق امریکا اهداف و اغراض شیطانی خود را با سهولت بیشتری دنبال کند.
ثانیاً با تکرار مکرر داستان های تخیلی و دروغین قدرتهای فرازمینی و اسرار و علوم فوق بشری که حتی علم و دانش بشری و اسرار و قدرت های طبیعی در برابر آن ها عاجز و ناتوانند از این طریق، قصد دارد تا به مرور جهانیان این وهمیات و تخیلات، را باور کنند و در گمانشان آمریکا را بعنوان تنها کشوری که به اسرار و علوم فرازمینی و فوق بشری دست یافته بشناسند.
ثالثاً با ترویج این قبیل تفکرات و اندیشه های غیرتوحیدی و شیطانی، که مولد انواع و اقسام شبهات و تردیدهاست، تلاش می کنند اذهان موحدان و عموم بشریت را نسبت به بسیاری از معارف توحیدی مانند علم و قدرت و اراده و مشیت الهی و خیرخواهی مطلقه خداوند دچار تردید و تشکیک کنند؟! و ...

سه. تروریست جلوه دادن جهان اسلام و جهان سوم و آمریکای ضد تروریسم:
امروزه بر کسی پوشیده نیست که فیلم و رسانه یکی از تأثیرگذارترین ابزار تبلیغات و اطلاع رسانی در جهان است و از طریق هالیوود، عظیم ترین شبکه های رسانه ای در اختیار آمریکاست! نظام سلطه برای تأثیرگذاری و مسخ افکار عمومی جهان، تلاش می کند که خود را مدافع حقیقی حقوق بشر و قطب اصلی مبارزه با تبعیض و ظلم و فساد و تروریسم در جهان نشان دهد! در این میان! حمله و هجمه به اسلام و آزادی خواهان جهان که جزو اهداف و برنامه های اساسی آمریکا و نظام استکباری نیز است بهترین موضوع برای این پروسه است! فلذا با شیوه ها و روش های مختلف رسانه ای تلاش می کند در غالب فیلم ها چهره اسلام و مسلمانان و دول و ملت های آزادی خواه را بعنوان تروریسم و جریانات افراطی و بحران زا جلوه سازی کند و چنان وانمود می کند در شرایطی که مردم جهان یا منطقه ای خاص به حسب ظاهر توسط یک گروه افراط گرای اسلامی یا جریانات آزادیخواه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، به یکباره آمریکای منجی با همه توان و ظرفیتش از راه رسیده و مشکل و بحران منطقه را رفع و روح آزادی و رهایی را در کالبد مردمان مظلوم و زخم خورده می دمد!! و حال آن که همه آزادی خواهان و حق طلبان مظلوم جهان می دانند که نظام سلطه و خوی استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین عامل ظلم و ستم و فساد و رواج انواع و اقسام تروریسم ها در جهان است.

چهار. جهان اسلام و جهان سوم عامل نکبت و فساد، آمریکا نماد پیشرفت و عدالت:
در اقدامی دیگر، هالیوود در غالب فیلم ها بگونه ای تصویرسازی می کند که گویا ریشه همه نکبت ها، بدبختی ها، عقب ماندگی ها، ظلم و فسادها و عامل غل و زنجیرها وجود دین اسلام و گرفتاری بشر در سنت ها و فرهنگ های جهان سومی است و همه زیبایی ها، موفقیت ها، پیشرفت ها، عدالت و کامیابی ها و آزادی حقیقی در جهان غرب و آمریکای پیشرفته نهفته است. و بشر برای خلاصی از همه نکبت ها و عقب ماندگی ها و نجات از ظلم و فسادها چاره ای جز دست زدن به دامان آمریکا و غرب ندارد!
آمریکا برای رسیدن به رؤیای تحقق دهکده جهانی و یکه تازی در جهان، بعنوان یگانه ارباب بلامنازع، چاره ای جز تزریق تفکر ازخودبیگانگی و فرهنگ لیبرالی خود و زائل کردن دیگر فرهنگ های بشری و القاء ضعف و تحقیر ملت ها و دولت ها نمی بیند، داستان تلخی که همچون رنسانسی دیگر در سطحی وسیع تر و گسترده تر از طریق هالیوود در حال پیگیری است، بنظر می رسد آمریکا در مدیریت میدان جنگ نرم و رسانه ای تا حدود زیادی نیز در جهان موفق بوده و اگر ملت های مسلمان و مظلوم جهان با اتحاد و وفاق و بصیرت و هوشیاری، چاره ای برای دفع فتنه های این دجال زمانه نکنند، روز به روز باید شاهد نفوذ و سلطه بیشتر دجال زمانه و تفکر شیطان بزرگ، بر اندیشه ها و افکار بشریت باشیم.

برای مشاهده مطلب در تاپیک اصلی کلیک فرمایید

 

 

موضوع: