اسک قرآن

Subscribe to آخرین آیتم تغذیه اسک قرآن اسک قرآن
صفات فاضله و رذيله ، گناه شناسي ، اذكار و ختومات ، روايات اخلاقي و ...
بروزرسانی شده: 24 دقیقه 49 ثانیه قبل

این راه برنامه اخلاقی درست و اسلامی است؟

شنبه, 07/21/2018 - 12:40
سلام علیکم.

من بعد از حدود 8 سال عوض کردن برنامه های متعدد به مشارطه که نحوه ی برنامه اسلامی هست رسیدم.
به نظرم مشارطه خیلی خوبه.

اما مشارطه صورت برنامه هست نه روش انجام برنامه.

اینکه چه کار هایی رو باید به ترتیب شرط کنیم. این شرط کردن چطور باشد و غیره مهم هستند.

به کتب اخلاق مراجعه کردم اما چیزی که میخواستم نیافتم. چون اولویت های من در اون ها نبود.

مثلا برای من الان ترک حرام ایکس و انجام واجب ایگرگ خیلی حیاتی هست اما کتب اخلاق مثلا از غیبت یا دروغ گویی شروع کردند که شاید به اونها اصلا مبتلا نباشم! بنابراین حس میکنم این کتب برای من مناسب نیست. حس میکنم بیشتر برای یک آدم معمولی مناسب هست. نه برای آدم گناهکاری مثل من.

من فکر کردم به روش زیر رسیدم. قبل از انجام خواستم نظر شمارو درباره اش بدونم.

1-یافتن حرام هایی که بهشون مبتلا هستم.
2-یافتن واجب هایی که برای من حیاتی و مهم هست.
3-اولویت بندی این واجبات و محرمات.
4-مطالعه درباره اولین واجب یا حرام و یافتن موانع و کمک کننده ها به انجام کار (که احتمالا مستحبات و مکروهات و یا واجب و محرمات دیگر هستند)
5-عمل/ترک حتمی به خود واجب/حرام و عمل/ترک حتی الامکانی به کمک کننده ها/موانع
6-رفتن سراغ واجب یا حرام بعدی


آیا این روش از نظر اسلامی درسته؟ اینکه ترک حرام و انجام واجبات با ترک و انجام مستحبات و مکروهات موازی شده آیا اشکالی نداره؟

لطفا کمکم کنید. بعد از این همه مدت ببینم میتونم به مقصودم برسم یا نه!
دسته ها: انجمن ها

بالاترین نیکوکاری از دیدگاه اسلام

شنبه, 07/07/2018 - 03:57
سلام
تعریف نیکوکاری در دین چیست و چه نیکوکاری بالاترین درجه را دارد!؟




راهنمایی فرمایید


متشکریم
دسته ها: انجمن ها

رذیلت های قوه عاقله

پنجشنبه, 07/05/2018 - 06:14
به نام خدا
سلام
با توجه به اینکه در علم اخلاق صحبت از رذائل و فضایل می شود، و یکی از قوا، قوه عاقله است، لطفا رذایل قوه عاقله را تشریح بفرمایید.
تشکر
دسته ها: انجمن ها

در دین اسلام چه اعمالی غیرت و‌ حیا را می آورد یا میبرد!؟

پنجشنبه, 06/28/2018 - 07:53
سلام
غیرت برای مرد تعریف شده و‌ حیا برای زن.
انجام چه‌کارهایی غیرت مردان را میبرد یا می آورد و‌ حیای زنان را میبرد یا می آورد.

هر چند که بی حیایی زن برای همسرش سفارش شده و‌ شاید بی غیرتی مرد برای همسرش.


راهنمایی فرمایید
دسته ها: انجمن ها

ترس از دست دادن حال خوب

جمعه, 06/15/2018 - 03:02
سلام وعرض احترام
یکی از کاربران سوالی داشتند واز کارشناس درخواست راهنمایی کرده اند
مطالب ایشون عینا نقل میشود
باتشکر

نقل قول: سلام
نماز روزه هاتون مقبول درگاه الهی باشه انشالله
من با وجود همه بد بودن هام توی ماه رمضون سعی کردم که مواظب اعمال و رفتارم باشم نمیدونم دقیقا چقدر موفق شدم و خدا اعمالمو قبول کرده فقط میدونم تو این روزا حال دلم خوبه و اینم فقط از لطف و عنایت پروردگاره

حالا که داره این ماه تموم میشه به شدت میترسم ،میترسم که دوباره این حال خوبم از بین بره همون اتفاق هایی که تو سالهای قبل برام افتاده و همین اذیتم میکنه به نظرم این حال خوبم فقط به این خاطره که شیطان نمیتونه تو این ماه وسوسه ام کنه و من فقط فکر میکنم که خودم تلاشی نکردم ،اینم باعث میشه احساس ترسم بیشتر بشه
حالا میخوام بدونم چکار کنم که این حال خوبم حفظ بشه و گذشته برام تکرار نشه ؟؟؟؟با این ترسم چکار کنم ؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
دسته ها: انجمن ها

روزه و پرورش وجدان

پنجشنبه, 05/17/2018 - 22:09
در نهاد انسان نيرويي آسماني و قوّه‎اي ملكوتي است كه او را به كارهاي نيك تشويق كرده و از كارهاي زشت باز مي‎دارد.

همه اين نيرو را در اعماق باطن خود مي‌يابند و پيروي از آن را كمال و فضيلت مي‎دانند و تنها از كساني مي‎توان انتظار و توقّع امانت‎داري، صداقت و عدالت داشت و به خير و نيكي آنان دل بست كه اين نيرو در آنان زنده و بيدار است و اين نور در نهاد هركس به خاموشي گراييد، ديگر نبايد از او انتظار عدالت، فضيلت، شرف و آدميّت داشت.
در اصطلاح علماي اخلاق به اين نيرو «وجدان» مي‎گويند. حقيقت اين نيرو هرچه باشد و اسمش «وجدان» باشد يا «ضمير» يا «قلب»، تفاوت نمي‎كند. چنين نيرويي در بشر وجود دارد كه با انجام كار نيك، شاد و خوشحال مي‎شود (مانند كسي‌ كه از عهده تكليف و مسئوليّت بزرگي بيرون آمده باشد كه در اين صورت، احساس راحتي و آسايش قلبي مي‎نمايد) و هرگاه كار بد و عمل زشت و گناهي از انسان سر زند، اين



نيرو او را توبيخ و سرزنش مي‎كند، و او را از كرده خود پشيمان ساخته و بسا كه آثار ندامت و كراهت در چهرة گرفتة او خوانده مي‎شود و در ضمير، احساس ندامت كرده و مي‎گويد: كاش اين كار را نكرده بودم! و...
نداي وجدان و صداي ضمير، همواره به او نهيب مي‎زند و او را مي‎ترساند و از او مي‎خواهد تا نقطه‌ضعف‎ها را برطرف كند، و شكستگي و خسارت حاصل از گناه را جبران نمايد.
قرآن مجيد چنين حالت وجداني را «نفس لوّامه»[1] ناميده است.
بارها افرادي را ديده‎ايم كه تحت‌تأثير اين نداي وجدان و براي خلاصي از تألّمات روحي، صفحه زندگي آنها ـ ‎كه از جرم، خيانت، گناه، ستم و فساد سياه شده بود‎ ـ عوض شده و در فصل ديگري از زندگي به‌صورت انساني پاك و خيرخواه، نوع‌پرور، خداپرست و باشرافت ظاهر گرديدند.
پيروي از اين نيروي خداداد و ذاتي و به‌كاربستن آن، باعث رشد و ترقّي آن مي‎شود؛ چنانچه بي‎اعتنايي و اهمال و سستي نسبت به آن، سبب ضعف و فناي آن مي‎گردد؛ و ازاين‌رو وقتي براي اوّلين‌بار، انسان با وجدان خويش مخالفت نمايد، سخت ناراحت و نادم است و در آتش عذاب روحي مي‎سوزد و اگر آن مخالفت را دنبال كند، وجدان او به‌تدريج تاريك مي‎شود؛ تا حدّي‌ كه از آن كار زشت و ناپسند،


هيچ‌گونه عكس‌العملي در نهاد خويش نمي‎يابد و مصداق:
﴿خَتَمَ اللّٰهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ﴾؛[2]

«خداوند بر دل‌هاي آنان، و بر شنوايي ايشان مُهر نهاده؛ و بر ديدگانشان پرده‎اي است».
مي‎گردد.
يكي از اهداف و برنامه‎هاي ديني اين است كه وجدان بشر هميشه زنده بماند و از ضعف و سستي آن جلوگيري شود.
نماز، حج، دعا، اذكار، مواعظ، نصايح، تلاوت قرآن و ساير احكام تربيتي اسلام و به‌طوركلّي، اطاعت از تمام اوامر و نواهي شرع، اين نيرو را رشد مي‎دهد و وجدان عالي‎تر و نيرومندتري به نام «وجدان ديني و شعور به مسئوليّت» مي‎سازد.
اين وجدان، مظهري از خوف و ترس از خدا و خشية‌الله است.
اين وجدان ديني است كه هنگام وسوسه‎هاي شيطاني و انديشه‎هاي اهريمني به كمك مردم پرهيزكار برمي‎خيزد و آنان را از خطر سقوط در پرتگاه گناه نجات مي‎دهد:
﴿إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُّبْصِرُونَ﴾؛[3]



«درحقيقت، كساني كه [از خدا] پروا دارند، چون وسوسه‎اي از جانب شيطان به ايشان رسد [خدا را] به ياد آورند و به‌ناگاه بينا شوند».
اين وجدان ايماني و مذهبي، گناه را مانند سنگ بزرگي ـ ‎كه بيم فرودآمدن آن بر سر شخص وجود دارد ـ خطرناك و مهيب جلوه مي‎دهد:
«إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَرى ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ صَخْرَةٌ يَخَافُ أَنْ تَقَعَ عَلَيْهِ».[4]

يكي از فوايد تربيتي روزه «پرورش وجدان» است. روزه ازجمله عباداتي است كه با خلوص و پاكي نيّت و پيروي از وجدان ديني انجام مي‎شود و رياكاري و اَغراض باطل در آن كمتر وارد مي‌گردد؛ زيرا روزه، صبر و امساك از مفطرات و خويشتن‎داري است و كسي كه نيّت پاك، شوق به اطاعت فرمان خدا و پاسخ به نداي وجدان نداشته باشد، امساك و خويشتن‎داري نيز ننموده و در خلوت از خوردن و آشاميدن پرهيز نخواهد كرد؛ چرا كه مي‎تواند در حضور مردم از خوردن غذا خودداري كند، و به‌طور محرمانه روزه خود را افطار كند.
پس بي‎ترديد كسي كه در حضور و غياب مردم امساك دارد و روزه است، داراي نيّت قربت و اخلاص است و اطاعتش، واقعي و حقيقي است و اين است معناي فرمايش اميرالمؤمنين(ع):


«وَالصِّيَامُ ابْتِلَاءٌ لِإِخْلَاصِ الْخَلْقِ».[5]

اين روزه‌دار يقيناً داراي وجدان رشديافتة ديني است و حتماً روزه او سبب رشد بيشتر وجدان و شعور او به مسئوليّت مي‎شود.
پس اي برادر ايماني و اي حبيب روحاني! اگر خواهان رشد وجدان و بيداري ضمير هستي، روزه بگير و آن را كه يكي از اركان اسلام است، كوچك مشمار؛ كه در حديث آمده است:
«بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسَةِ أَشْيَاءَ: عَلَى الصَّلَاةِ، وَالزَّكَاةِ، وَالحَجِّ، وَالصَّوْمِ‎، وَالْوِلَايَةِ»؛[6]

«اسلام بر پنج چيز بنا شده است: نماز، زكات، حج، روزه و ولايت».




[1]. قیامة، 2.

[2]. بقره، 7.

[3]. اعراف، 201.

[4]. طوسي، الامالی، ص527؛ طبرسی، مکارم‌الاخلاق، ص460؛ مجلسی، بحارالانوار، ج74، ص77. «همانا مؤمن گناهش را همانند سنگ و صخره‌اي مي‌بيند که ترس از آن دارد که بر روي او فرود آيد».

[5]. نهج‌البلاغه، حکمت 252 (ج4، ص55). «روزه امتحاني است براي (بخشش) اخلاص خلق».

[6]. ابن ابی‌جمهور احسائی، عوالی‌اللئالی، ج3، ص64، 132؛ فیض کاشانی، المحجة‌البيضاء، ج2، ص122؛ همو، الوافی، ج4، ص87 ـ 88 (باب 6، حدود الايمان والاسلام و دعائمهما).



دسته ها: انجمن ها

ضرورت اخلاق در ماه رمضان

پنجشنبه, 05/17/2018 - 22:06
یکی از ارکان دین مبین اسلام، اخلاق است. براساس تعالیم قرآن و روایات و گواهی تاریخ، یکی از عوامل موفقیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و رشد اسلام عزیز در سرزمین بی تمدن حجاز، اخلاق زیبای نبوی است.عرب بیابانی بی تمدن، که دختر زنده به گور می کرد، جواب خون را با فقط با خون می داد و از گذشت و ایثار در میانشان اثری نبود، پیامبر چنان دل ها را بهم نزدیک می کند که در جنگ احد، یکی از رزمندگان یادش آمد که یکی از پسر عموهایش مجروح بر زمین افتاده و طبیعتا به آب نیاز دارد. مشکی گرفت و به سمت او حرکت کرد. مشک را به سمت دهانش آورد تا آب بنوشد؛ صدای مجروحی را شنید و اشاره کرد که آب را به ایشان بدهد. سراغ مجروح دوم، رفت؛ ایشان به مجروح سوم، اشاره کرد. به مجروح سوم که رسید؛ شهید شد. وقتی که به مجروح دوم و اولی رسید؛ دید این دو بزرگوار هم شهید شدند. با اینکه شخص مجروح خون از بدنش جاری شده و عطش، همه وجودش را گرفته و شدیدا به آب احتیاج دارد؛ ولی ایثار کرده و به فکر دیگران است. این مکتب نبوی است که افراد بی عاطفه را اینگونه با عاطفه، با محبت، مهربان و دلسوز ساخته است.خداوند متعال در سوره آل عمران، آیه 159 می فرماید: «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِک؛ رحمت خدا، تو را با خلق، مهربان و خوش خوی گردانید و اگر تند خو و سخت دل بودی؛ مردم از پیرامون تو متفرق می‏شدند». اگر نبی مکرم اسلام خشن، یا زود رنج بود؛ در ارتباط با اعراب که کمترین اطلاعی از نحوه مراوده با دیگران نداشتند؛ با مشکل روبرو می شد. هر روز تعدادی از مردم از اطرافش دور می شدند و یا این که خودش از مردم و جامعه فاصله می گرفت و گوشه نشینی را انتخاب می کرد.رفتار افرادی که می خواستند ایمان بیاورند و یا مسئله ای بپرسند؛ گاهی اوقات به حدی بیشرمانه بود که برخی از اصحاب پیامبر اجازه می خواستند تا فرد خاطی را ادب کنند. ولی رسول خدا می فرمود: به آن ها آزاری نرسانید.پیرزنی مسئله ای را از پیامبر پرسید. رسول خدا جواب دادند. تا ده مرتبه همان مسئله را از ایشان می پرسد و پیامبر بدون این که خشم بگیرند و ناراحت شوند؛ در کمال محبت و آرامش جواب می دهند. راوی می گوید: تن صدای پیغمبر در جواب اول و دهم یکی بود و ذره ای خشم یا بلند شدن صدا را در جواب های مختلف پیامبر ندیدم.به رسول خدا صلی الله علیه و آله خبر رسید که سعد بن معاذ، مرده است. آن حضرت با اصحاب خود آمدند و دستور داد سعد را غسل دهند و خود بر در ایستاد و چون حنوط و کفنش کردند و تابوتش برداشتند؛ رسول خدا بی‏ کفش و رداء، او را تشییع کرد و گاهی سمت راست تابوتش را می گرفت و گاهی سمت چپ آن را، تا به گورش رسانید و خود میان گور او رفت. لحدش را درست کرد و خشت بر او چیده و می فرمود: «سنگ به من دهید و گل بدهید و میان خشتها را گل می زد و چون تمام شد و خاک بر او ریخت و قبرش را ساخت؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: من می دانم کهنه می‏شود و کهنگی به او سرایت می کند؛ ولی خدا دوست دارد هر که کاری انجام می دهد؛ محکمش‏ نماید.چون از قبرش پرداختند؛ مادر سعد برخاست و گفت: ای سعد بر تو گوارا باد بهشت. رسول خدا فرمود: ای مادر سعد، آرام باش و با پروردگارت قطع مکن. زیرا سعد گرفتار فشار قبر شد. گوید: رسول خدا(ص) برگشت و مردم برگشتند و به آن حضرت گفتند: یا رسول اللَّه ما دیدیم با سعد آن کردی که با احدی نکردی. تو بی‏رداء و کفش دنبال جنازه‏اش، راه رفتی. فرمود: فرشته‏ها بی‏ردا و پای برهنه دنبال او بودند و من به آن ها تأسی کردم. گفتند راست و چپ تابوتش را گرفتی. فرمود دستم به دست جبرئیل بود و هر جا را می گرفت؛ می گرفتم. گفتند تو دستور غسلش را دادی و بر او نماز خواندی و او را با دست خود در گور نهادی و باز هم، فرمودی که سعد فشار قبر دارد؟ فرمود آری! با خاندان خود بداخلاقی می کرد.»(امالی شیخ صدوق، ص 385)سعدبن معاذ، اهل نماز و روزه بود ولی چون در منزل بد اخلاق بود؛ گرفتار فشار قبر شد. بخصوص که گناهان اخلاقی، معمولا حق الناس است و خداوند از حق الناس نمی گذرد.در نتیجه اخلاق یکی از ارکان و پایه های اسلام است و پیامبر عظیم الشأن هم، اساس رسالتش را اخلاق معرفی می کند. «بعثت لاتمم مکارم الاخلاق؛ برانگیخته شدم تا اخلاق نیک را به تمام و کمال رسانم»(بحار الأنوار، ج ‏67، ص 372)احکام الاهی عموما بعد از عبودیت و بندگی، ناظر به اخلاق و روابط حسنه انسان ها با یکدیگر است. در حج که یکی از باشکوه ترین اعمال عبادی است؛ وحدت، همدلی، تعامل با دیگران و فریاد رسی از دیگران به نمایش گذاشته می شود.در نماز که ستون دین اسلام است، وقتی به جماعت برپا می شود؛ نظم، صمیمیت، صفا و همدلی مشاهده می شود. در سوره حمد، نحوه ارتباط با انسان های هدایت یافته و گمراهان به نمایش گذاشته شده است. روزه ماه رمضان که به انسان درس صبر و استقامت در برابر سختی ها، گذشت و ایثار و به فکر گرسنگان بودن را، آموزش می دهد نیز، اشاره به مسائل اخلاقی دارد.در نتیجه یکی از برکات ماه مبارک رمضان، تقویت اخلاق است. انسان روزه دار، وقتی که می تواند جلوی شکمش را بگیرد و در برابر تشنگی و گرسنگی تحمل داشته باشد؛ قطعا می تواند غضب خود را فرو خورد. می تواند زبان خود را کنترل کند و از گناهانی همچون غیبت، تهمت، دشنام، فحاشی و .... اجتناب نماید.می تواند در برابر خواسته های سرکش شیطان، مقاومت نماید. انسان روزه دار در طول ماه رمضان، با بهره گیری از این ماه، می تواند بر تمام اعضا و جوارح و افکارش مسلط شود.از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم استفاده می شود که انسان باید در همه ایام به فکر فقرا و گرسنگان باشد و در ماه مبارک رمضان بیشتر.«وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَی فَقُرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُم، با گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان به یاد تشنگی و گرسنگی قیامت، باشید و به فقرا و مساکین صدقه دهید‏»(وسائل‏الشیعة، ج 10 ص 313)«وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَ ارْحَمُوا صِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُم‏؛ به ریش سفیدان و بزرگان احترام و به کودکان و خردسالان ترحم نمایید. از ارحام و خویشان خبرگیری کنید»(وسائل‏الشیعة، ج 10 ص 313)«أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِی هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازٌ عَلَی الصِّرَاطِ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَام‏؛ ای مردم هرکس در این ماه اخلاقش را نیکو نماید، جواز عبور از پل صراط را، در روزی که همه قدم ها می لغزد؛ به دست آورده است.» (وسائل‏الشیعة، ج 10 ص 313)بیشترین سفارش نبی مکرم، در این خطبه، بر مسائل اخلاقی است. پس یک روزه دار، باید مراقب رفتار و کردارش باشد و به بهترین نحو، اخلاق خود را به نمایش بگذارد.

منبع : hawzah.net




دسته ها: انجمن ها

امتیازات ویژه خداوند برای روزه داران خوش اخلاق

پنجشنبه, 05/17/2018 - 22:02







امتیازات ویژه خداوند برای روزه داران خوش اخلاق
در ماه مبارک رمضان، ساعت ها و حتّی ثانیه ها ارزشی فوق حدّ تصور پیدا می کند، مطلب بسیار مهمّ و اساسی که در مورد ماه رمضان باید به آن توجّه داشت آن است که آنچه به زیبایی این ماه خوب خدا افزوده، و طراوت و تازگی بیشتری به آن می بخشد، حسن خلق و رفتار نیکی است که روزه دار محترم در این ماه از خود به نمایش می گذارد.



ماه رمضان ماه میهمانی خدا فرارسید. ماهی که ابر رحمت الهی به طور ویژه بر سر بندگان سایه افکنده، و آن خالق مهربان با سخاوتی مثال زدنی، سفره پر خیر و برکتش را به روی بندگانش گشوده است، و با آهنگ زیبای قرآن و دعا و راز و نیاز شبانه، شوق و نشاطی مثال زدنی را در اعماق جان مۆمنین ایجاد نموده است.


براساس روایات معتبر، عظمت و بزرگی ماه خدا به اندازه ای است که چراغ عقل و اندیشه ی آدمی در مقام ارزش گذاری برای این ماه عزیز، خاموش و بی فروغ گشته، بگونه ای که هرگز توانایی تعیین قیمت و بهایی که در شأن این ماه بزرگ باشد را ندارد.



بر اساس همین عظمت و بزرگی است که در روایتی پیامبر گرامی اسلام می فرماید:
«لو یعلم العبد ما فی رمضان لود إن یكون رمضان السنة»1: اگر بنده از آنچه كه در ماه رمضان قرار داده شده آگاهی داشت، با تمام وجود دوست می داشت كه همه ی سال ماه رمضان باشد.
فرمایش نورانی پیامبر عزیز اسلام(صلی الله علیه و آله) بیانگر آن است که در ماه مبارک رمضان، ساعت ها و حتّی ثانیه ها ارزشی فوق حدّ تصور پیدا می کند، مطلب بسیار مهمّ و اساسی که در مورد ماه رمضان باید به آن توجّه داشت آن است که آنچه به زیبایی این ماه خوب خدا افزوده، و طراوت و تازگی بیشتری به آن می بخشد، حسن خلق و رفتار نیکی است که روزه دار محترم در این ماه از خود به نمایش می گذارد.
دسته ها: انجمن ها

جمع بندی شده آیاتی در قرآن وجود دارد به اذن ورود به خانه را اشاره کرده باشد؟

جمعه, 04/27/2018 - 23:16
با سلام و احترام
تبریک اعیاد شعبانیه

آیاتی در قرآن وجود دارد که به اذن ورود به خانه را اشاره کرده باشد؟ اگر خیر به طور مستقیم در کدام روایات و احادیث بیان شده است ؟

با تشکر فراوان از کارشناس محترم که مطالب را طبق نص قرآن و تفاسیر با زبان ساده بیان فرمایند ...
دسته ها: انجمن ها

آیاتی در قرآن وجود دارد که در مورد حرمت شنیدن موسیقی حرام باشد گفته باشد ؟

دوشنبه, 04/23/2018 - 05:59
با سلام و احترام
با عرض تبریک اعیاد شعبانیه

آیاتی در قرآن وجود دارد که در مورد حرمت شنیدن موسیقی حرام گفته باشد ؟دقیق و کامل ؟ اگر خیر به طور مستقیم در کدام روایات و احادیث بیان شده است ؟

با تشکر فراوان از کارشناس محترم که مطالب را طبق نص قرآن و تفاسیر با زبان ساده بیان فرمایند ...
دسته ها: انجمن ها