شبهه ای در مورد قرآن

سلام
تو یه سایت به این شبهات برخورد کردم در حالیکه اعتقاد دارم این حرفها درست نیست.
لطفا شما هم در خصوص جواب به این شبهه کمکم کنید:
..."حالا اگه قرآن فصاحت داشته همه جا که پریشان گویی کرده سوره روم دوکلمه ازجنگ ایران وروم میگه بعدازنماز وروزقیامت سوره جن درباره مسجد سوره نحل دوکلمه فقط درباره زنبورعسل میگه سوره شعرادرباره قوم نوح ولوط وبعد فقط 4آیه درباره شعرا درمتون آن هم که یا از ضمیرما استفاده میکنه یابعضی وقتهامیگه خدایامارابه راه راست هدایت کن خود خدا که نمیتونه ازخودش سوال کنه یا .....
اون زمان كسی نتونسته طبق آیه 88اسرائ که میگوید بگو اگر جن وانس گرد آیند که نظیر این قرآن رابیاورند ولو بعضی از آنان پشتیبان بعضی دیگرباشند نیمتوانند نظیر آن رابیاورند قلمرو مبارزه طلبی قرآن به زمان خاصی محدود نشده بلکه همه تاریخ مدنظربوده همچنین مخاطب آن نه اعراب که کل بشر وحتی جنیان را به مبارزه طلبی دعوت کرده واعجاز آن نه فقط دربلاغت وفصاحت که درهمه جنبه ها مد نظر بوده
حال به عنوان مثال اگه ازجنبه حقوقی بخواهیم قران را برسی کنیم میبینیم که حقوق بشرامروزی بالاتراز اونه مثلاقرآن درسوره شمس به خاطرکشته شدن یک شتر همه آن قوم را نابود میکنه یا 54بقره که میگوید مجازات شما این است که همدیگرروبکشیددر سوره کهف 81و82میگویدبه احتمال اینکه بچه میتواند پدرومادرخودراگمراه کند بچه باید کشته شود65و66 بقره به خاطرماهیگیری درروز شنبه همه رابوزینه میکندیا تبعیضاتی رودرمورد جنسیت دین برده یا برده نبودن قومیت ابراز داشته که حقوق بشرامروزی همه این موارد رانادرست میخواند ومیگویدمجازات باجرم باید تناسب داشته باشد مجازات کودک نابالغ پذیرفته نیست
درمورد علمی علم امروز بالاتراست چون قرآن میگویدزمین مسطح است والله جعل لکمارض بساطایا در آخرسوره لقمان میگوید 4چیزاست که هیچکس نمیتواندبه آن دست یابد آزآن جمله مشخص بودن جنسیت دررحم مادریا پیش بینی بارندگی که علم امروز به هردوآن دستیافته وموارد بسیاردیگری که درحوصله اینجا نمیگنجد وهمین که مفسرین بسیاری خواستند که قران راباعلم امروز تاویل کنند برتری علم بشری را نسبت به قرآن پذیرفته اند
ازنظر بلاغت وفصاحت چون زبان همه جهان عربی نیست وقرآن دعوت جهانی کرده این دعوت اصولا نادرست است مثل این است که من از انگلیسی زبانان یا اعراب بخواهم کتابی مثل حافظ یا گلستان سعدی بیاورند واصولا این ادعا درشرایطی است که هیچ معیاری برای ارزیابی وجودندارد لذا هرچه به عنوان مشابه آورده شود میگویند این مشابه قرآن نیست وچه کسی قادراست تمام آینده بشرراپیش بینی کند شاید یک روز کسی بهترازحافظ راهم آورد پس اساساادعای درستی نیست درضمن طبق اسناد تاریخی آیاتی از قرآن نیز همین اطرافیان پیامبر به پیامبر گفتند مثل جمله فتبارک الله احسن الخاقین که ازعمربوده وموارد بسیاردیگردرضمن این مبارزه طلبی کی اعلام میشود مسلما بعدازرحلت پیامبربوده چون قرآن درزمان عثمان جمع آوری شد واین ادعا بیشتربه خاطراین بوده که به ضمیرپنهان انسانها پی ببرند وبدانند دردلش چه میگذرد تا اورامرتد وحق کشتنش راداشته باشند
تاریخ اسلام نشان میدهد که هرگز به کسی اجازه نمیدادند که مدعی شودکه میتواند سخنی مشابه قران بیاورد نه اهل کتاب ونه مسلمین چنین آزادیی داشتند به عنوان مثال عثمان بن سعیددارمی درکتاب رد برجهیمه مینویسد که درقرن دوم کسی درخراسان ادعاکرد که میتواند کتابی مشابه قرآن بیاورد که به دستورحاکم شهربه قتل رسید همچنین وقتی محی الدین عربی ابوعلی سینا حلاج مولوی تکفیرشده اند وشیخ اشراق سهروردی درحلب به قتل رسید وقتی شیخ مفید همه مخالفان را ملحد میخواند تکلیف دیگران روشن است کسی جرات نداشته که چنین ادعایی بکند ولی الان یک کتاب بنام فرقان آورده شده که گویا 70 سوره دارد"

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.