تحريف قرآن

سلام وقتي بنده كتاب آذرخشي ديگر از آسمان كربلا از آثار استاد محقق مصباح يزدي را مطالعه ميكردم سوالات زير برايم مطرح شد كه خواهشمندم جواب دهيد تا خداي نكرده انحرافي در عقايدم بوجود نيايد متشكرم
در اين كتاب گفته شده ((بعد از اينكه وحى توسط انبياء(قبل از پيامبر اسلام) به مردم مى رسيد، ضمانتى وجود نداشت كه از تحريف در امان بماند اما خداى متعال براى قرآن چنين امتيازى را قرار داد كه پس از ابلاغ آن به مردم نيز آن را از تحريف حفظ كرده است.چون در مورد كتب پيشين چنين انتظارى بود كه بعد از وقوع تحريف در آنها، پيامبر ديگرى مبعوث شود و آن را اصلاح كند ولى در مورد قرآن و پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) كه خاتم پيامبران بود چنين انتظارى وجود نداشت.))سوال اول اينكه اگر اين استدلال قابل قبول باشد ،با اين حساب تكليف مردمي كه بعد از تحريف تورات تا آمدن انجيل يا بعد از تحريف انجيل تا آمدن قرآن زندگي ميكردند چه مي شود؟آيا آنها تكليفي ندارند؟ يا بايد با همان كتاب تحريف شده سر كنند تا كتاب جديد بيايد؟پس با اين حساب تكليف اعمال و احكام مردمي كه در اين زمان ميميرند چه ميشود؟ در ضمن در صورتي كه قبول كنيم تحريف يك كتاب جايز است البته در صورتي كه قرار باشد در آينده دور يا نزديك كتاب كامل بيايد ،مثل اتفاقي كه براي تورات و انجيل افتاد ،پس ميتوانيم بگوييم قرآن اصلي وقرآن واقعي كه حضرت علي عليه السلام به دست خود جمع آوري كرده و دست به دست ائمه رسيده و الان در نزد امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است پس اشكالي ندارد اين قرآن كه در دست مردم است مانند تورات و انجيل تحريف شود چون در آينده امام زمان تشريف خواهند آورد و قرآن واقعي را به مردم عرضه خواهند كرد مثل اتفاقي كه براي تورات و انجيل افتاد و آيه قران هم كه مي فرماييند «انّا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون»4، ما اين قرآن را نازل كرديم و خود ما حافظ آن خواهيم بود – هيچ مغايرتي با اين مسئله ندارد ، اگر بخواهيم مثال بزنيم مثلا ما كتاب نفيسي در دست داريم و براي اينكه اين كتاب در دست ديگران خراب نشود ما از روي اين كتاب كپي ميگيريم و كپي آن را در اختيار مردم ميگذاريم و اصل آن را در نزد خود يا فردي معتمد ميگذاريم تا در صورت خراب يا مخدوش شدن كپي، اصل آن باقي باشد و ميگوييم ما با اين كار حافظ كتاب هستيم حال اگر هزار سال هم اصل كتاب را در اختيار ديگران نگذاريم و كپي مخدوش در دست مردم باشد باز ميتوانيم بعد از هزار سال كتاب اصلي را ارائه دهيم و بگويم ما حافظ كتاب بوده ايم
شاهد ديگري كه شايد بتوان بر تحريف قرآن موجود آورد اين است كه امام خميني در وصيت نامه خود ميگويند:
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله :
انّى تارك فيكم الثقلين
كتاب اللّه و عترتى اءهل بيتى
فانّهما لن يفترقا حتى يردا علىّ الحوض
شايد جمله ((لن يفترقا حتّى يردا عَلَىَّ الحوض )) اشاره باشد بر اينكه بعد از وجود مقدّس رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وسلّم هرچه بر يكى از اين دو گذشته است بر ديگرى گذشته است و مهجوريت هريك مهجوريت ديگرى است تا آنگاه كه اين دو مهجور بر رسول خدا در حوض وارد شوند.
از اين استنباط امام خميني شايد بتوان برداشت كرد همانطور كه بعد از پيامبر اسلام يكي از ثقلين توسط مردم دنياپرست دچار تحريف شد و توسط همين مردم ،جايگاه ائمه واقعي با ائمه دروغين عوض شد و تا جايي كه نفرين به علي و اولادش عليهم السلام جزو واجبات دين شد و تا هم اكنون نيز اين مسئله تا آنجا ادامه دارد كه ميگويند هركس شيعه اي را بكشد بهشت به او واجب ميشود اين وضع تا زمان حال وتا ظهر حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف ادامه دارد پس بعيد نيست كه بنا بر اين حديث همين بلا بر سر ثقل ديگر هم آمده باشد چون ايندو ثقلين لن يفترقا مي باشند و وقتي امام زمان تشريف بياورند هر دو ثقل واقعي به مردم عرضه خواهند شد
با تشكر فراوان

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.