هم جنس گرایی

نمایش نسخه چاپینمایش نسخه چاپی

چرا در اسلام رابطه ی جنسی بین دو پسر حرام است؟
و هم چنین اونا رو سنگسار میکنن؟ آیا این مجازات بیش از حد سنگین نیست؟
من خودم احساسات هم جنس گرایانه ای در خودم احساس می کنم ولی تا حالا با کسی چنین رابطه ای نداشتم.(رابطه جنسی)
احساس شهوت نسبت به پسرا می کنم.احساس شدیدا عاطفی ولی همه اینها رو نسبت به دخترا خیلی ضعیف تر از دیگران دارم.
من باید چکار بکنم؟ گاها احساس می کنم عاشق یه پسر دیگه شدم.

پاسخ: 
يكي از حكمتهاي حرمت همجنس بازي، كاهش نسل و از بين رفتن نسل بشر مي باشد كه به يقين هم مشكل و معضل بزرگي است و با رواج همجنس‌گرايي ديگر ارتباط با جنس مقابل به حداقل مي‌رسد و انگيزه اي براي توليد نسل فعال و سازنده‌ي آينده‌ي جامعه وجود نخواهد داشت. به علاوه در اين روابط نادرست علاوه بر مساله كاهش نسل، آسيب‌ها و مضرات بسيار ديگري هم براي جوامع بشري به وجود مي‌آيد زيرا نتيجه‌ي لواط و رواج همجنس‌گرايي نه تنها در كاهش نسل، بلكه در فساد نسل انساني ظاهر مي‌شود و بحث فساد نسل تنها به معني كاهش كميت انسان‌ها نيست؛ بلكه به معني فساد روحي، فيزيولوژي، اجتماعي و معنوي بشر نيز مي باشد كه در يك خانواده ناقص و شكل گرفته بر مبناي روابط جنسي غير طبيعي حاصل مي‌شود. به عبارت روشن تر با گسترش همجنس‌گرايي، ازدواج به عنوان يكي از مهم‌ترين اصول سعادت بشري متروك و مهجور مي‌شود و نتايج منفي اين امر دامن گير جامعه مي‌گردد؛ چون ارضاي غريزه جنسي و تامين نيازهاي فيزيولوژيك انسان از آثار مثبت ازدواج است كه با همجنس‌گرايي پاسخي نادرست به اين نياز داده مي‌شود و انگيزه‌ي ازدواج منتفي مي‌گردد. همجنس‌گرايي و رواج آن در جوامع بشري با فلسفه و حقيقت ازدواج در تعارض است چرا كه از نظر اسلام، ازدواج سه آثار مهم دارد: 1- تكميل هيچ انساني به تنهايي كامل نيست و پيوسته در جهت جبران كمبود خويش تلاش مي‏كند. جوان در پي رسيدن به استقلال فكري است؛ براي جبران نواقص و تامين نيازهاي بي‌شمار خود به سوي ازدواج سوق داده مي‏شود و با گزينش همسري مناسب و شايسته موجبات رشد و تكامل خويش را فراهم مي‏كند. خداوند انسان را به گونه‏اي آفريده كه بدون جنس مخالف ناقص است و با جنس مخالف كامل مي‏شود. مرد به زن نيازمند است و زن به مرد. هر كدام از دو جنس از نظر روحي و جسمي به هم وابسته‏اند و با قرار گرفتن در كنار هم يكديگر را تكميل مي‏كنند. 2- آرامش‌گري مهم‏ترين نيازي كه بر اثر ازدواج تامين مي‏شود، آرامش، احساس امنيت و آسودگي است. اين نياز كه در سرشت آدمي ريشه دارد بنابراين، همسر موجب آرامش و امنيت‏خاطر انسان مي‌گردد. در اوايل جواني احساس تنهايي، بيهودگي و نداشتن پناهگاه انسان را فرا مي‏گيرد. ازدواج و قرار گرفتن در كنار همسري شايسته و دلسوز اين احساس را از بين مي‏برد و او را به آرامش روحي مي‏رساند. احساس آرامش به ثبات فكري و روحي، وقار، احساس ارزشمند بودن و لذت مي‏انجامد. دست آفرينش نوعي كشش دروني ميان زن و مرد به وديعت نهاده تا هر كدام در سنين خاص خواهان يكديگر شوند و اضطراب و پريشاني‏شان از طريق ازدواج به آرامش تبديل گردد. دانشمندان علوم تجربي و انساني نيز ارضاي صحيح و به موقع غريزه جنسي و ترشح معتدل غدد جنسي را براي سلامت جسم و روان آدمي لازم دانسته، عدم آن را سبب پاره‏اي از بيماري‏هاي رواني و گاه جسماني شمرده‏اند. 3- بقاء نسل و گسترش نوع انساني يكي از ثمرات بزرگ ازدواج وجود فرزند و بقاي نسل آدمي است. توليد و تكثير نسل را نبايد كوچك و بي‌اهميت‏شمرد؛ زيرا هدف آفرينش جهان وجود انسان و پرورش و تكامل او است. توليد و پرورش انسان‏هاي خدا پرست و موحد و نيكوكار و صالح، مطلوب خداي جهان آفرين است. البته روشن است كه در پرتو ازدواج با جنس مخالف يكي از مهم ترين نيازها و غرايز جدي انسان يعني غريزه‌ي جنسي هم تامين و به روشي درست ارضا مي‏شود و با تأمين اين نياز جسماني، فرد از نظر رواني، ذهني و اخلاقي به آرامش مي‏رسد و مسير بسياري از انحرافات جنسي و اخلاقي و اجتماعي بسته مي‏شود، اما در اثر گرايش به عمل همجنس‌گرائي همه اين نتايج از بين مي رود و تنها نياز جنسي آن هم با پيامدهاي بسيار برآورده مي شود . با توجه به اين توضيحات، روشن مي‌گردد كه همجنس‌گرايي با اهداف متعالي ازدواج در تضاد كامل است و علاوه بر آن، آسيب‌ها و مضرات بسيار ناخوشايندي را به دنبال دارد كه در هر صورت، همجنس‌گرايان را در معرض ابتلا به انواع و اقسام بيماري‌هاي جسماني، روحي و رواني قرار مي‌دهد و نيز موجب پيدايش مشكلات عديده اي براي جوامع بشري مي‌گردد. از اين روي، در تعاليم اسلامي همانند ساير اديان آسماني اين عمل حرام گرديده و عقوبت شديد دنيوي و اخروي براي آن در نظر گرفته شده تا ايجاد بازدارندگي كند چرا كه همجنس‌گرايي بدترين انحرافات اخلاقي و ارزشي است كه سرچشمه‌ي مفاسد بسيار زيادي در جوامع انساني خواهد بود از اين روي، براي مقابله با آن بايستي شديدترين و سخت‌ترين مجازات را در نظر گرفت تا افراد انگيزه‌اي براي روي آوردن به آن نداشته باشند. همجنس‌گرايي اگر باعث عمل لواط و رابطه‌ي جنسي بين دو همجنس‌گردد در اين صورت، مجازات دنيوي اين كار با تحقق همه‌ي شرايط آن، قتل است. البته حاكم جامع الشرايط مخيّر است كه اين مجازات را به يكي از روش‌هاي زير اِعمال كند: كشتن به وسيله‌ي شمشير، سنگسار كردن، خراب كردن ديوار بر روي او، با دست پاي بسته از بالاي بلندي مانند كوه پرتاب كردن و يا زندهِ زنده در آتش بسوزاند. البته اگر به يكي از چهار روش نخست كشته شود مي‌توان به جهت تشديد عقوبت آن، جسد وي را نيز بسوزاند. علاوه بر مجازات دنيوي، مجازات اخروي شديدتري براي عمل همجنس‌گرايي در نظر گرفته شده است. براي پيشگيري از چنين عمل شنيعي برخي از مقدمات آن مثل بوسيدن نوجوان و جوان از روي شهوت، نگاه شهواني به جنس موافق، خوابيدن دو همجنس زير يك لحاف نيز حرام شده و مجازات‌هايي براي آن در نظر گرفته شده است. امام رضا(ع) مي‌فرمايد: «إِذَا قَبَّلَ الرَّجُلُ غُلَاماً بِشَهْوَةٍ لَعَنَتْهُ مَلَائِكَةُ السَّمَاءِ وَ مَلَائِكَةُ الْأَرْضِ وَ مَلَائِكَةُ الرَّحْمَةِ وَ مَلَائِكَةُ الْغَضَبِ وَ أَعَدَّ لَهُ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِيرا؛ هرگاه مردي، جواني را از روي شهوت ببوسد ملائكه‌هاي آسمان و ملائكه‌هاي زمين و ملائكه رحمت و ملائكه غضب او را لعنت كنند و جهنم برايش آماده شود و مكان بدي جايگاهش مي‌شود.» (1) براي مقابله با همجنس‌گرايي بايد با اين احساس مخرِّب مبارزه كنيد و پيامدهاي دنيوي و اخروي آن را در نظر بگيريد و در مورد آن به مطالعه بپردازيد. بدانيد كه همجنس‌گرايي عملي بر خلاف فطرت انساني است. اين را هم بدانيد كه احساسات عاشقانه نسبت به جنس موافق هم برخاسته از انگيزه‌هاي هشيار و ناهشيار جنسي است به همين خاطر، سعي كنيد نگاه‌تان را كنترل كنيد و به جنس موافق نگاه شهواني نداشته باشيد. ارتباط خود را با دوستان ناباب و كساني كه همانند شما تمايلات همجنس‌گرايانه دارند، قطع كنيد و به جاي آنها دوستان خوب و سالمي كه زمينه‌ي مذهبي خوبي دارند، انتخاب كنيد. در صورت مؤثر واقع نشدن اين راهكارها توصيه مي‌شود به مراكز مشاوره اي و خدمات روانشناختي براي دريافت راهكارهاي تخصصي مراجعه كنيد و برخي از آشفتگي‌هايي روحي و رواني كه باعث ايجاد اين گونه تمايل انحرافي در شما شده است را شناسايي و درمان كنيد. پي‌نوشت: 1. نورى، حسين بن محمدتقى، ‏مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج14، ص351، ‏ قم‏ مؤسسه آل البيت(ع)، ‏1408 ق‏.