سیاسی-فوری فوری

نمایش نسخه چاپینمایش نسخه چاپی

فوری فوری
با سلام
یک ایمیل در اینترنت منتشر شده که نوک حمله به اقای مصباح یزدی بوده ولی لطمه زیادی به روحانیت ، مهدویت وارد می نماید. خواهشمند است ایمیل زیرا بررسی نمایید و جوابی قانع کننده برای من ارسال نمایید تا در جواب این نامه تخریب کننده برای دوستانم ارسال نمایم.

نامه انتقادی جمعی از طلاب قم به آیت‌الله مصباح

کد خبر: ۳۱۹۷۲۵

تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

جمعی از طلاب حوزه‌ی علمیه قم، در نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، از عملکرد و دخالت‌های سیاسی نادرست ایشان در حمایت از احمدی‌نژاد و گروه پایداری انتقاد کرده‌اند.

به گزارش فرارو،متن این نامه به شرح زیر است:

محضر مبارک حضرت آیت الله مصباح یزدی دام عزه
با سلام و تحیّت

آنچه ذیلاٌ تقدیم می‌شود،ارادت و تقاضای جمعی از طلاب حوزه و از علاقمندان حضرتعالی است که امیدواریم فارغ از شرایط سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله مصباح؛ استحضار دارید، انقلاب اسلامی شرایط خطیری را فراروی خود دارد. رسالت تاریخی حوزه های علمیه در قبال همه مسائل داخلی و خارجی و دفاع از کیان دین از یک سو و شرایطی که منتخب و محبوب کمر بسته و مورد عنایت شما برای کشور و نظام اسلامی به وجود آورده است از سوی دیگر ما را واداشت تا نکاتی را به محضر حضرتتان تقدیم کنیم.

1- ما شما را از سرمایه های حوزه می دانیم بنابراین پیشنهاد خاضعانه ما آن است که حضرت استاد نقش معنوی و پدری را در جامعه ایفا نمائید و خود را از جناح بندی های سیاسی و عضویت درجبهه نوظهور پایداری و تنزل در حد آدم های احساسی و افراطی قرار ندهید.

تقاضای ما این است که اگر احساس تکلیف می فرمائید، مقدسات را به میدان نیاورید. در دوره قبلی شما فرمودید: «ديشب‌ يكي‌ از دوستان‌ ...‌ در حال‌ أحياء پيش‌ از نيمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ مي‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا مي‌شود كه‌ بلند شو براي‌ احمدي‌نژاد دعا كن‌، وجود مقدس‌ ولي‌عصر (عج) دارند براي‌ احمدي‌نژاد دعا مي‌كنند. (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص883)

در جای دیگر فرمودید: «خداي‌ متعال‌ را شاكريم‌ كه‌ زمينۀ‌ انتخاب‌ چنين‌ شخصيتي‌ ... مشحون‌ به‌ كرامات‌ و معجزات‌ بود ... عنايات‌ حضرت‌ ولي‌عصر(عج) يار ملت‌ ايران‌ بود كه‌ به‌ چنين‌ موفقيتي‌ دست‌ يافت‌ و تلقي‌ ما اين‌ است‌ كه‌ اين‌ نفخۀ‌ الهي‌ كه‌ در اين‌ زمان‌ در جامعۀ‌ ما دميده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقۀ‌ بيشتر مردم‌ به‌ دين‌ و انديشه‌هاي‌ اسلامي‌ ظهور يافته‌، مرتبه‌اي‌ از مراتب‌ چيزي‌ است‌ كه‌ در زمان‌ پيامبر اسلام(ص) تحقق‌ پيدا كرد و ان‌شاءالله مرتبۀ‌ كاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولي‌عصر (عج) تحقق‌ خواهد يافت‌». (همان، ص881)

حضرت استاد؛ دعای امام عصر (عج) برای احمدی نژاد چه شد؟ ما با حسن ظن می گوئیم گزارشی که به شما رسیده است خلاف واقع بوده یا آن کسی که در خواب آن دوست اهوازی شما آمده امام عصر نبوده بلکه آقای مشائی بوده است! و شما در این ماجرا تقصیری ندارید. اما جناب آقای مصباح می دانید کشاندن پای امام عصر(عج) به ماجرای احمدی نژاد چه هزینه ای برای اسلام و تشیع و روحانیت و نظام و رهبری به بار آورد. آیا فتنه‌ای که ایجاد شد و همه اش به پای چند نفر مفتون ثبت شد عندالله، منتخب منذور له شما در آن نقش نداشت؟ چرا سکوت کردید و سهم احمدی نژاد را در فتنه نگفتید؟

2- حضرت آقای مصباح؛ شما و همفکرانتان در ماجرای کتاب شهید جاوید گوش فلک را کر کردید که علم غیب امام معصوم (ع) زیر سؤال رفته است چرا الآن نمی‌فرمائید که آن همه توصیه های امام عصر (عج) از طرق مختلف به شما و دوستانتان برای رأی آوردن احمدی نزاد در سال 1384 و 1388 دلیل بر علم غیب امام هست یا نیست؟ آیا امام عصر نمی دانست که باند انحرافی فراماسونر و جاسوس و خطرشان برای اسلام بدتر از صهیونیست است؟ چطور حضرتعالی بعداً متوجه شدید ولی امام عصر (سلام الله علیه) هنوز نعوذ بالله متوجه نشده اند؟ چرا دوباره حضرت به خواب آن اهوازی نمی‌آید و بفرماید که العیاذبالله اشتباه شده است؟ ما حدس می زنیم که این بار ممکن است برای کاندیدای جدید شما به خواب یک اهوازی دیگر بیاید!

3- جناب استاد؛ برای ما طلاب حوزه هم این حرف ها قابل قبول نیست چه رسد به مردم عادی کوچه و بازار! به نظر ما این‌گونه از دین برای چیزی که شما بعداً اسمش را انحراف و فراماسونر و... گذاشتید و طلای زنتان را نذر کردید و زیارت عاشورا و دعای توسل و خدا و پیغمبر را به میدان آورید اینقدر شایسته نبود. چرا دوباره به میدان آمدید؟

4- حضرت استاد؛ موارد فوق همه اشاره برآن است که حضرتعالی در سیاست کارشناس خوبی نیستید و مشاوران شما در حد آقایان قاسم روانبخش، حسین جلالی و حمید رسایی و... مشکل آفرین هستند بنابراین توصیه ما آن است که جناب استاد در مباحث عقلی و فلسفی که بحمدالله ید طولایی دارید متمحض بمانید و در همین زمینه به نظام و اسلام خدمت کنید سزاوارتر است.

اعلمی به مصباح‌یزدی نامه نوشت

کد خبر: ۳۱۹۴۰۶

تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶

اکبر اعلمی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله مصباح‌یزدی رییس مرکز آموزشی پژوهشی قم نامه نوشت.

«به گزارش ایسنا اعلمی در این نامه خاطرنشان کرده است که دیدگاه مصباح‌یزدی مبنی بر اصلح دانستن یک کاندیدا، بهانه شده است تا این نامه را بنویسد و در بخش‌هایی از این نامه آورده است:

نخست باید اشاره کنم که بهترین و شاید تنها خاطره خوبی که از شما بیاد دارم مربوط به بهار سال 1361 و زمانی است که مردم انقلابی ایران به وجود آیات شریفه‌ای مانند «فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» و یا «ادع الی‌سبیل ربک بالحکمه و الموعظه‌الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن»، در کتاب مقدس خود مباهات می‌کردند و این‌گونه آیات از شعارها و نمادهای انقلاب اسلامی محسوب و نقل همه محافل بود.

در آن برهه صداوسیما اقدام به پخش مناظره ای ایدئولوژیکی کرد که در یک طرف میز مناظره شما و دکتر سروش به نمایندگی از جمهوری اسلامی و در طرف دیگر آن آقایان احسان طبری به نمایندگی از حزب توده و فرخ نگهدار نماینده سازمان فداییان خلق ایران اکثریت، در فضائی کاملا مدنی به نقد و بررسی آراء و عقاید خود پراختید.

بدون این‌که وارد جزئیات این مناظره شوم در همین حد می‌گویم که تاثیر مثبت این مناظره ایدئولوژیک بحدی بود که باوجود گذشت سه دهه از آن زمان، هنوز هم به عنوان یکی از شیرین‌ترین خاطرات دوران پس از انقلاب در اذهان بسیاری از انقلابیون مسلمان از جمله نگارنده این نامه باقی مانده است و شخصا آرزومندم که امثال شما همچنان خاطره‌ساز باقی بمانید و از شما و هم‌صنفی‌های‌تان همواره به نیکی یاد شود.

اکنون نیز با وجود این که با بخشی از رویکرد فقهی شما و خصوصا در حوزه فقه سیاسی عمیقا زاویه دارم، اما مادامی‌که این افکار در حوزه نظر باقی مانده و در قلمرو عمل وارد نشده است، برای افکار و اعتقادات‌تان احترام قائلم و همچنان بر این باورم که شما می‌توانید یکی از سرمایه‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه محسوب شوید و به حوزه و نظام گرمی ببخشید و بر ارج و قرب و منزلت خود بیافزائید، مشروط بر این که اهتمام خود را تنها صرف مباحث نظری و فلسفی نمائید.

لیکن وقتی که درحوزه سیاست عملی و کاربردی وارد شده و با سیاست‌بازان و سیاست‌ورزان همنوا و همباز می‌شوید، این اقدام شما جز بدبینی اکثریت مردم و خصوصا نسل جدید نسبت به روحانیت و خصوصا شخص شما و معنویات مردم حاصل دیگری ندارد.

گرچه ورود شما به سیاست حق شرعی و شهروندی شماست، اما تردید به دل راه ندهید که زیان دخالت شما در سیاست و خصوصا مساله انتخابات به مراتب بیش از نفعی است که عاید جنابعالی و دین می‌شود و تجربه نیز نشان داده است که دخالت امثال شما در سیاست و انتخابات و جانبداری از یک یا چند فرد خاص، خسارت و ثلمه ای که به دین و اعتقادات مردم وارد می‌سازد جبران‌ناپذیر است و از این حیث نه تنها اعتبار و منزلت شما به مخاطره می‌افتد، بلکه شرعا نیز معاقب و مسوولید و در درگاه الهی برای فعل خود عذر و بهانه‌ای نخواهید داشت.

از این‌رو به عنوان یک برادر کوچکتر خاضعانه پیشنهاد می‌کنم که برای حفظ حرمت خود و مخصوصا برای صیانت از معنویات و باورها و اعتقادات مذهبی جامعه، از ورود عملی به سیاست به ویژه در مسائل مربوط به انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا و حمایت از نامزدهای خاص جدا خودداری بفرمائید.»

اعلمی در ادامه این نامه با بیان این‌که «ممکن است بپرسید دلیل و مبنای این ادعا و توصیه شما چیست؟» به برخی اظهارات مصباح یزدی درباره یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرده است.

سوگند مصباح یزدی در مورد باقری لنکرانی

کد خبر: ۳۱۹۴۴۹

تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده اند جناب اقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله من باشد.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان فرمودند: برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم

پاسخ: 
معمولاً در آستانه هر انتخاباتي انتشار چنين نامه هايي فراوان اتفاق مي افتند. از آنجايي كه خطاب اين نامه ها به حضرت آيت الله مصباح يزدي است كه از شخصيت هاي ديني بنام هستند، قطعاً ايشان براي خود دلايلي دارند كه سبب شده است تا اينگونه وارد ماجراي انتخابات شوند، بنابراين لازم است براي رفع هرگونه شبهه اي از خود ايشان اين دلايل را جويا شد. چون ما از اين مهم اطلاعي نداريم، نمي توانيم اظهار نظري داشته باشيم. توضیحات