گمراه کردن فاسقان

إِنَّ اللَّهَ لا یَستَحْی أَن یَضرِب مَثَلاً مَّا بَعُوضهً فَمَا فَوْقَهَافَأَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْوَ أَمَّا الَّذِینَ كفَرُوا فَیَقُولُونَ مَا ذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلاًیُضِلُّ بِهِ كثِیراً وَ یَهْدِی بِهِ كَثِیراًوَ مَا یُضِلُّ بِهِ إِلا الْفَسِقِینَ‏(26)بقره
خدا از اینكه به پشه و یا كوچكتر از آن مثل بزند شرم نمی‏كند مؤمنان چون آن را بشنوند میدانند كه درست است و از ناحیه پروردگارشان است ، ولی كافران گویند خدا از این مثل چه منظور داشت بسیاری را با آن هدایت و بسیاری را بوسیله آن گمراه می‏كند ولی جز گروه بدكاران كسی را بدان گمراه نمی‏كند ( 26 ) .
طرح سوال:
بنده فکر می کردم که مثال زدن برای روشن شدن مطلب و جلوگیری از ابهام است. حالا اینکه خداوند میگوید مثال می زنم تا باآن بسیاری را هدایت کنم و بسیاری را گمرا کنم ؛ آیا شما نتیجه نمی گیرید که یا مثال در زبان عربی یک معنی دیگر ی میدهد یا این آیه بد ترجمه شده است؟ اگر درست ترجمه شده باشد برای من سوال است که گمراه کردن یک آدم بدکار چه معنی میدهد. یک آدم فاسق چه مسیری درستی را می رود که هنوز جا دارد که گمراه شود و منحرف کردن یک آدم منحرف یعنی چه؟

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.