موضوع تحدی در قرآن

آیه (های) مورد سوال:
وَ إِن كنتُمْ فی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلی عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسورَهٍ مِّن مِّثْلِهِ وَ ادْعُوا شهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صدِقِینَ‏(23)
و اگر از آنچه ما بر بنده خویش نازل كرده‏ایم بشك اندرید سوره‏ای مانند آن بیارید و اگر راست می‏گوئید غیر خدا یاران خویش را بخوانید ( 23) .
طرح سوال:
در مورد تحدی در قرآن دو نکته به ذهن من خطور میکند تا این تحدی برایم مبهم باشد:
1- اگر از نگاه مردم زمان محمد (ص) به او بنگریم وقتی داشت قرآنش را بر مردم می خواند او را توانا یا صاحب بیان و گفتاری قوی و زیبایی دیدند که قبلا اینگونه نمیگفت. او چیزی داشت که دیگران آنرا نداشتند و مثل آن نمی توانستند بیاورند او ادعا کرد این بیان از آن خداست. من متوجه نمی شوم چگونه از ناتوان بودن بقیه به انجام کاری باید نتیجه گرفت که آن کار از طرف خداست. آیا علم و فرهنگ مردم عرب زبان زمان محمد(ص) چه یهودی چه بت برست چه مسیحی در آن زمان می توانست معیاری برای فوق بشری بودن باشد، تا به این بحث برسیم که کدام موجود فوق بشری آنرا به محمد(ص) داده است؟
برفرض ترکیب فوق بشری بودن قرآن، فوق بشری بودن این ترکیب متنی برای کسی که عربی نمی داند چگونه تبیین می شود؟ اگر تبیین نشود آیا ادعای معجزه بودن جایگاهی دارد؟

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.