عملکرد دینی بهتر سنی ها از شیعه ها

با سلام خدمت روحانیون گرانقدر و بنیانگذاران این سایت آن هم با عنوان "بدون مرز" که هرچه دلمان میخواد بدون ترس بپرسیم!
خودتان میدانید کشور ما طوری است که اگر دگر اندیش با اندیشهای داده و تحمیل شده باشید به بهانه سنگین بودن سر درروی بدن آن را یا جدا میکنن یا زیر آب میکنند!
میدانم که فقه شیعه از سنی قویتر است. حتی اینکه علمای سنی پایه میزه مناظره نمیشینند چون میدانند جز شکست نصیبشان نمیشود. آنها مرجع تقلید ندارند. امام زمان غایب است را قبول ندارند وحتی این موضوع مضحک را که اگر زنی به یک مرد بالغ از پستان خود شیر دهد آن مرد بالغ مانند فرزندش محرم میشود (این موضوع را شافه ای که سنی های ایران پیرور او هستند قبول دارند)
اما نتیجه مشاهدات دوساله خود در ایرانگرگردی (این دوسال مدام سفر بودم).
من بااکثر سنی های ایران را دیدم اکثر آنها نماز میخوانند و قرآن خوانندند بلد هستند وتوانایی دارند در گفتمان های عادی خود از قرآن مثال میزنند.
روی قرآن خواندن زیاد تاکید دارم سنی آموختن قرآن به فرزندانشان را جزواجبات وحق بچه شان میدانند حتی اگر خانواده مذهبی نباشند!
اما ماها به ظاهر مسلمان شیعه!
اکثرا نماز نمیخوانند و باز اکثر آنهایی که نماز میخوانند روخوانی ساده قران را نمیدانند (منظور از اکثرا, 74 میلیون نفراز جمعیت کشورکه بخش عظمی از آن بالای 9 و 15 سال سن دارند! پس دیدن چند هزار نماز خوان جزوه اقلیت حساب میشود. در ادامه آن نماز خوانهارو تقسیم بندی کرده ام)
بخشی از دلایل آن را پیدا کرده ام
!
اکثرامردم از دین زده و از آن تنفر پیدا کردن! بخش عظمی از آن مربوط حکومت و سیاست است!
وقتی کسی با چهره دین کاره ناشایست سیاسی میکند آن را از دید دین میبیند نه ازآن شخص
سیاست چیز کثیفی هست و با دروغ و زور تبانی سروکار دار وقتی دین هم به سیاست افزوده میشود سیاست که پاک نمیشود که هیچ دین هم به فساد کشیده میشود!
(بنده حمایت کننده جدایی دین از سیاست نیستم چون میدانم بخشی از قیام امام حسین مربوط به سیاست و حکومت دینی بود!).
از موارد دین گریزی فشار نهی منکری کم سوادان به قشر تحصیل کرده جوان !مثلا اگر دختری بخاطر پوشیدن لباس رنگی و آرایش موی بیرون , یا پسری بخاطر داشتن موی بلند (یه جایی خواندم پیامبر بعضی موقع ها مویش را بلند میکرد) توسط افرادی نهی از منکر میشود و این جوان تحقیر شده مثل قیچی کردن مو (با این که میدانم از نظر اسلامی کاره ان جوانان خطا هست وکلی مطب خواندم لازم به توضیح نیست) این عمل را از دید اسلام می بیند ودین گریز و ضد دین میشود (درضمن این جوان وقتی ماجرایش را برای دوستانش تعریف میکنند ودوستانش به دوستانشان این تنفر بصورت اپی دمی افزایش مییابد و متاسفانه دوستان آن جوان را بخاطر بد حجابی سرزنش نمکند و ناسزا به دین و حکومت میدهند)! در حالیکه مقصر این حکومت است که نتوانسته فرهنگ سازی بکند و به جای تشویق به محجبه بودن زن ومرد از عوامل فیزیکی استفاده میکند!
افتخار ما ایرانی ها این بود رضا خوان با زور میخواست حجاب را از سر زنان بردارد اما مردم مقاومت کردن .
حالا باز میخواهیم با زور همان چادرهای بر زمین افتاده را بر سر مردم کنیم!
اگر رضا خوان می توانست حکومت فعلی نیز میتواند!

درست است ماهواره سی دی اینترنت تهاجم فرهنگی باعث شده نقش دین در کشور کمرنگ شود
اما یادمان نرود که آن زمان حجاب اجباری نبود و خانه های مفسد و شراب خواری هم آزاد بود

الانه قشر مذهبی را در محله های فقیر را میتوان یافت چون فقر را دین میتواند توجیح و قابل تحمل کند,
واز دین برای رهایی فقر کمک گرفت!
متاسفانه افراده فقیری که وضع مالیشان بهتر میشود نقش دین در اعمالشان کمتر میشود!
مثل دانشجوی فارقتحصیلی که پس از فراغت دیگر مثل زمان دانشجویی کتاب نمیخواند!

یک نکته جالب در مورد شیعه این است که در رویارویی با مشکلات به جایه کمک گرفتن خدا به امام امام زاده روی می آوریم
به جای خواندن قرآن به هزار جور زیارت نامه مفاتح و چیزهای غیر قرآنی روی می آوریم. (این را میدانم که امامان و معصومیم کاره میانجی و واسطه گری کاره مارا به خدا را انجام میدهند) اما نباید به قطع ارتباط مستقیم با خدا انجام شود!
یک زندانی سیاسی مذهبی در زمان شاه در خاطرات خود نوشته بود مرا به زندانی بردند که در آنجا 80 زندانی سیاسی مذهبی چون من بودند برای التیام درهایم خواستم قرآن بخوانم بین آن 80 نفر 100 تا کتاب دعا و امثال اینها بود اما قرآنی یافت نشد!
در ضمن قران دانی شیعه خلاصه شده در تاخچه نگاه داری (الان تاخچه نیست محبوس در کمود) و هر از چند گاهی در زمانهای عروسی یا روانه کردن حاجی به مکه یا مسافر قران را مثل یک شی متبرک بدون باز کردن لایه آن به سرو صورت خود میمالند و بوسه ای نثار آن میکنند!
بعد اینکه از وضع خلوت مساجد در روزهای عادی هم که خبر دارید جز یک سری سالخورده و بسیجی و سپاهی و افرادی که به دلایل کاری و سیاسی باید در آنجا دیده شوند, افراد بدلخواه امده کمی میبینیم!

اما از جالبتر اینکه 10 روز محرم و 5 روز در رمضان و 5 روز به موارد دیگر مساجد مملو از جمعیت حتی آنهایی به فساد معرفتند در مسجد حضور میابند, اما از فرادی آن روز باز به همان کارها مشغولند! (یکجور مذهب احساسی با دوام موقت)
و نکته آخر زمانه شاه اگر جوانی با غیر همجنس خود دوست میشود خانواده و واکنش جامعه همچون زلزله 500 ریشتری بود
اما حالا اصلا اینطور نیست خانواده این موضوع را پذیرفته اند (اما در محلات فقر نشین وضعیت مثل زمان شاه هستش) اما باز بگوییم از دست این حکومت که هر چه میکند معکوس جواب میدهد, مثلا وقتی دخترو پسری در مکان های عمومی همچون پارک و کافی شاپ که مردم مرتب در حال آمد شد هستش می اید دستگیر میکند ،آنها به خانه های خالی پناه میبرند و..........)!

بنده گمان میکردم که محله و شهرمان اینگونه است اما با مسافرت به شعرهای مختلف طی 2 سال دیدم نه کشور اینگونه است!
آقای روحانی که این متن را میخوانی هر کس در هر مکتبی که هست همه را به کیش خود میپندارد, اگر به صحت گفته های بنده شک دارید با لباس مبدل به مابین مردم عادی غیر بسیجی و سپاهی وغیر مرتبط به حکومت بروید و ببینید که چقدر مردم اعمال ابتدایی خود را انجام میدهند و چه قدر مقبولیت دارد!

چرا هرکاری برای دین در کشور میشود دقیقا عکس آن نتیجه میشود؟
وچرا هرچه مردم پولدارتر و باسوادتر میشود از مذهبیتشان کاسته میشود؟
و سوال اصلی اینکه چرا با وجود شرایط مشابه برای ما شیعه ها وسنیها در ایران چه چیز باعث به مذهب و اعتقاد آنها تاثیری چندانی نداشته باشد؟

یک خواهش دیگری از شما دارم این است پیگیر و ردیابی بنده نشوید, بنده با اعتقاداتم با کسی سخن در میان نمیگذارم با هیچ گروه ضد و یا موافق دین و حکومتی هم ارتباط ندارم! یک فرد آزاد اندیش در انزوای خویش هستم
با تشکر از تمام زحمات شما عزیزان

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.