اعتقاد به وجود خدا

آیا برهان هایی مثل برهان نظم به طور کامل وجود خداوند را اثبات میکند ؟
من در این خصوص قسمت اول کتاب توحید مفضل را هم خواندم .
عده ای ادعا می کنند که مثلا این نظم به طور خود به خودی وجود دارد (اصلا خود شما بهتر می دونید معاندان در رد این برهان چه چیزهایی میگن ) من وقتی داشتم کتاب توحید مفضل رو می خوندم با این پیش فرض شروع کردم که این نظم به طور خود به خودی وجود دارد . فقط فراز اولشو خوندم . ولی اثبات وجود خداوند از طریق آن سخنان بر دلم ننشست .
سوال اصلیم اینجاست که آیا اعتقادات ما به اصول دین اسلام باید 100 درصد عقلی و محکم باشد یا اینکه خداوند با فرض اینکه وجود دارند برای امتحان انساها دلایلی نصفه نیمه در باره اصول اسلام در اختیار بشر قرار داده تا مردم با استناد به همین دلایل نصفه به سمت او بروند و در آخرت به خاطر این کار مردم آنها را پاداش دهد ؟

من دفعه پیش خسته شدم و به طور عادتی که در اعتقاداتم وجود داره قبول کردم خدا هست . (البته خب با خدا راز و نیاز هم می کنم ها !!)
ولی خب اعتقادی که از طریق خانواده به آدم رسیده باشه در معرض خطر هست . چند وقت پیش از سایت zandiq.com یک مطلبی خواندم که در مورد اهانت به اسلام بود . تا 2 3 ساعت منو به هم ریخت ، قرآن رو که به طور کامل رد کرده بود ، به خدا هم تعرضاتی را کرده بود .
من تونستم خودمو اینطوری قانع کنم که کشورهای غربی با صرف هزینه و به قصد ضربه زدن به اسلام این مطالب را تولید می کنند .
سوال دومم این هستش که اعتقادات ما باید اونقدر قوی باشه که در مفابل این مطالب انحرافی مقابله بکنیم یا اینکه اگه همون اعتقداتی که به خاطر حضور در یک خانواده مذهبی به ما رسیده برای ما کافی است و نباید سراغ این مطالب انحرافی برویم ؟ اگر روش دوم را انتخاب کنیم اعتقاد ما در نزد خداوند ارزشی دارد یا خیر ؟

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.