قرآن و مفاهیم آن

بسم رب مولانا امیر المؤمنین(ع)
سلام
چند سوال در مورد مفاهیم قرآن و پیامبر داشتم
1-چگونه عقلی ثابت می شود قرآن از طرف خدای واجب الوجود آمده؟در اینکه قرآن دارای مفاهیم خارق العاده و اعجاز است شکی نیست اما از کجا معلوم از طرف واجب الوجود آمده باشد؟
2-تفسیر پیامبر از قرآن چگونه بوده است؟مثلا پیامبر فرمودند که در آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم منظور از اولی الامر منکم 14معصوم هستند،آیا پیامبر به دستور خدا گفته که اولی الامر 14 معصوم هستند و خدا مستقیما خود به پیغمبر گفته که اولی الامر را 14 معصوم معرفی کند؟یا پیامبر خود این قضیه را بیان کرده؟
3-چگونه ثابت می شود که حضرت محمد از بدو تولد و قبل از اینکه به پیامبری مبعوث شوند معصوم بوده اند؟لطفا با استفاده از قرآن اثبات کنید
4-در آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم چگونه ثابت می شود منظور از اطیعوا الرسول پیامبر اسلام(حضرت محمد) است و پیامبران قبل از حضرت محمد نیستند؟
5-آیا خداوند در آیه ای از قرآن مستقیما انسانها را به پیروی مطلق از پیامبر و 14 معصوم فرا خوانده است؟و آیا خداوند دستور داده که به پیروی مطلق از پیامبر و 14 معصوم بپردازیم؟طبق چه سندی؟
6-بر فرض محال اگر نظریه تکامل خدشه ای به بعضی از برهان های خداشناسی وارد کند،آن خدشه فقط متوجه برهان نظم است؟درسته؟و اگر این نظریه بخواهد خدشه ای به براهین خداشناسی وارد کند تنها به برهان نظم خدشه وارد می کند؟درسته؟یا مثلا این خدشه متوجه برهان وجوب و امکان هم می شود؟
بنده 3 سوال چند وقت پیش به شما ارسال کردم ولی هنوز جوابی دریافت نکردم لطفا رسیدگی کنید.
با تشکر
یاحق

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.