سئوالات مهم و پایه در دین

به نام پروردگار جهانیان
این سئوالاتو تا حالا از خیلی از اهل دین پرسیدم ولی جواب رازی کننده نبوده

1_هدف خلقت خداوند از جهان و مخصوصا انسان چیست؟
2_آیا بعد از قیامت این هدف تغییر می کند(یعنی این روند به نهایت خود در آن زمان رسیده و دیگر رشد و حرکتی در جهت هدف اولیه نخواهد بود در هر دو صورت مراحل بعدی چگونه است)؟
3_اگر عدل خدا مساوات نیست و علل طولی و عرضی(به گفته آقای مطهری در کتاب عدل الهی) و فیاضیت خداوند باعث تفاوت در امکانات و شرایط زنده گی میشود تکلیف پسر بچه معلولی که در سن 6 سالگی عمرش تمام میشود و بنا به گفته قرآن و احادیث تنها مرحله امتحان و کسب تجربه عملی در این دنیاست به مرحله بعدی یعنی برزخ و بعد از آن روز جزا میرود , به نسبت دیگر اشخاص وبا توجه به عدل خداوند چیست؟

4_آیا میشود اینطور فرض کرد که روح انسان قبل از ورود به جهان فیزیکی و مادی قبلا در مراحلی قبلی در جهان های شاید غیر مادی و یا به نوعی دیگر با توجه به اعمال و نمرات قبلی خود در این دنیا در شرایط متفاوتی با دیگران قرار میگیرند(این با تناسخ فرق داره)تا در شرایط بهتری به نسبت سطح روحی خود قرار گیرند(با توجه به علل طولی و عرضی و این که عدالت خدا مساوات نیست)و تکامل روح در مراحل بعد از برزخ و قیامت همچنان در مراحل بعدی نیز به صورت عملی ادامه خواهد داشت؟

لطف کنید جواب مفصل و طولانی همراه با انواع مثال و با ذکر منابع خود را به نشانی rahpouyan@gmail.com ارسال کنید و از جواب های کلیشه ای و اصطلاحات سخت استفاده نکنید

با تشکر از زحمات شما و التماس دعا

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.