نسخه دیجیتالی کتاب پرسمان قرآنی نماز در دسترس علاقمندان قرار گرفت

image: 

نسخه دیجیتالی کتاب «پرسمان قرآنی نماز» که به‌ همت گروه پاسخ به پرسش‌‌ها و شبهات قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر شده بود در پایگاه مرکز در دسترس علاقه مندان قرار گرفت . 

«پرسمان قرآنی نماز» مجموعه‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی است که از میان انبوهی از پرسش‌های ارسالی مخاطبان برگزیده شده است و پاسخ آن‌ها در حد امکان براساس آموزه‌های قرآنی مربوط به نماز سامان یافته است.

این کتاب در شش فصل تدوین شده است که فصل نخست آن به کلیاتی همچون  پیشینه، فلسفه، اهمیت، آثار و فواید نماز پرداخته است.

نویسنده در فصل دوم کتاب به مقدمات نماز همچون طهارت، لباس نمازگزار، قبله‌شناسی و وقت‌شناسی اختصاص داده است و در فصل سوم به واجبات نماز پرداخته شده که با نیت آغاز و به سلام ختم می‌شود.

فصل چهارم این کتاب نیز به برخی از مستحبات نماز از قبیل اذان، اقامه و قنوت که مورد ابتلای پرسش‌گران بوده اختصاص یافته است و در فصل پنجم نمازهای مستحبی که در قلمروی پرسش‌های قرآنی قرار داشت از قبیل نمازهای نافله، غفیله و مانند آن آورده شده است.

در فصل ششم کتاب نیز مباحث متفرقه‌ای مانند نماز قضا، جماعت، مسافر و احکام نماز به تناسب پرسش‌هایی که در حیطه قرآن جای داشت، گنجانده شده است.

پیش از این نخسه های دیجیتالی «پرسمان قرآنی معاد»، «پرسمان قرآنی نبوت»، «پرسمان قرآنی قرائت قرآن»، «پرسمان قرآنی علوم قرآنی»، و «پرسمان قرآنی امام حسین (ع)» در پایگاه در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

برای دیدن پرسمان های موضوعی قرآن اینجا کلیک کنید!

پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن