گزارش مرکز پاسخگویی تلفنی دفتر تبلیغات اسلامی

image: 

روزانه به بیش از 1700 تماس تلفنی اقشار مختلف مردم از سوی مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پاسخ داده می شود.حجت الاسلام و المسلمین داعی نژاد مسئول مرکز پاسخگویی تلفنی دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که طی استعلام های صورت گرفته از مرکز مخابرات استان قم ، روزانه بیش از 10000 تماس تلفنی به مرکز پاسخگویی تلفنی سوالات دینی ارسال می شود،گفت: با تلاش های صورت گرفته و افزایش خط از 10 به 50 خط تماس و نیز به کار گیری محققان و کارشناسان دیگر ، این مرکز تنها قادر به پاسخ گویی به بخشی از این تماس ها بوده است که بر پایه آمارهای موجود خودکار مرکز، محققان تنها توانسته اند به 1500 تا 1700 تماس تلفنی در روز پاسخ دهند.

مسئول پاسخ گویی تلفنی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: بررسی های آماری نشان می دهد که در طول 6 ساعت فعالیت روزانه این مرکز به بیش از چهل و پنج هزار تماس تلفنی در طول یک ماه پاسخ داده می شود.

حجه الاسلام داعی نژاد با اشاره به حوزه های پاسخ گویی این مرکز افزود: این مرکز هم اکنون به صورت تخصصی در زمینه های مختلف قرآنی، حدیثی، تاریخ اسلام، اعتقادی، حقوقی و مشاور خانواده، پاسخگوی سوالات داخل و خارج از کشور می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که بیشتر پرسشگران این مرکز را زنان تشکیل می دهند افزود: در یک اقدام تازه و کم نظیر تلاش کرده ایم تا با بهره گیری از خواهران محقق و کارشناس حوزوی بتوانیم سوالات پرسشگران زن توسط خواهران محقق پاسخ داده شود.

این مقام مسئول در باره برنامه آتی مرکز گفت: در چشم انداز آتی فعالیت های خود در تلاش هستیم تا فعالیتهای این مرکز را به صورت 24 ساعته به پرسشگران ارائه دهیم.

وی گفت: این مرکز به عنوان صدای حوزه علمیه قم در تلاش است تا پاسخگوی نیازها و سوالات اقشار مختلف مردم باشند.گفتنی است علاقه مندان می توانند با شماره تلفن 71744- 0251 با 50 خط تماس صبح ها از ساعت 9-12 و عصرها از ساعت16- 19 پرسش های خود را با محققان و پاسخگویان و اساتید مشاوره این مرکز در میان گذراند.