نشست هم اندیشی مراکز پاسخگویی دینی برگزار شد.

image: 

نشست مقدماتی مراکز پاسخگویی دینی سراسر کشور برای بحث و تبادل نظر درباره برگزاری نشست های تخصصی با موضوع روش شناسی پاسخگویی و آشنایی با شبهات مطرح در حوزه های گوناگون صبح امروز در معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پرس و جو حجه الاسلام والمسلمین حسین دیبا دبیر ستاد پاسخگویی به مسایل دینی با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های پودمانی گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه ها، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های عملی پاسخگویی، ضروری است . این ضرورت با توجه به استقبال عمومی مردم به جریان پرسش و پاسخ و گسترش فرهنگ پاسخگویی در جامعه بیشتر شده است .
در ادامه این نشست حجه الاسلام سعید روستا آزاد قایم مقام دبیر ستاد نیز با تاکید بر گسترش مراکز پاسخگویی و بذل توجه عموم مردم به این مراکز گفت: گرایش عموم جامعه به ویژه جوانان موجب شده است که شیوه های پاسخگویی با توجه به نیازها و نیز ابزارها تغییر یابد. روند رو به رشد مراکز پاسخگویی و پاسخگویان، نیازمند برنامه ریزی و آموزش های تخصصی ویژه پاسخگویان است. برگزاری کارگاه های روش شناسی پاسخگویی و بررسی راه کارهای پاسخگویی می تواند فعالان در این عرصه را یاری دهد تا به اهداف عالی خود دست یابند.
حجه الاسلام قنادی مسئول اداره پاسخ و مشاوره نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز با اشاره به تهاجم فرهنگی علیه اسلام و مبانی دینی گفت: برای رسیدن به اهداف باید کارگاه ها و کمیته های تخصصی راه اندازی شود.
وی با اشاره به دیگر شیوه ها گفت: تهاجم علیه شبهه افکنان از دیگر راهکارهایی است که می توان به عنوان یک راهبرد مفید و سازنده در پیش گرفت. از دیگر برنامه هایی پیشنهادی نیز می توان به تاسیس شهرک مجازی پاسخگویی اشاره کرد.
حجه الاسلام کلباسی مسئول مرکز تخصصی امامت و مهدویت گفت: انتقال تجربیات مراکز و پاسخگویان می تواند بسیار سازنده و مفید باشد.
وی با اشاره به دیگر روش های مفید پیشنهادی گفت: تجمیع تجربیات و روش ها از دوباره کاری جلوگیری می کند، بنابراین باید به عنوان یک سیاست مورد توجه تصمیم سازان قرار گیرد .
به نظر وی شناسایی نقاط ضعف و آسیب ها در عرصه پاسخگویی از دیگر کارهایی است که می تواند مفید باشد و مورد توجه در برنامه ریزی ها قرار گیرد.
شاهینی مسئول پاسخگویی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر (س) با اشاره مراجعه حضوری مردم به این واحد گفت: موضوعات اولویت دار را می توان با توجه به این پرسش ها به دست آورد و پاسخ های متقن تهیه و در اختیار عموم مردم قرار داد.
در ادامه این نشست دیگر مسئولان مراکز پاسخ گویی دینی هر یک دیدگاه های خود را درباره موضوع و دستور نشست هم اندیشی بیان کردند.
شایان ذکر است که این نشست به هدف شناسایی استعدادها و ظرفیت ها و ارایه راهکارهای پاسخگویی دینی با حضور مسئولان مراکز پاسخگو روز پنج شنبه 18 آبان برگزار شد.