انتشار کتاب پرسمان قرآنی نماز

image: 

کتاب پرسمان قرآنی نماز توسط گروه پاسخ به پرسش  ها و شبهات قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن در 324 صفحه و در انتشارات سبط اکبر به چاپ رسید.

نظارت علمی این کتاب توسط یکی از ناظران علمی گروه حجت الاسلام رضا محمدی صورت گرفته و توسط یکی از محققان آن گروه آقای سعید شمس تدوین شده است.

این کتاب در شش فصل تنظیم شده است

پرسمان قرآنی نماز مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ هایی است که پیرامون نماز تدوین شده است و پاسخ آن ها تا حد امکان بر اساس آموزه های قرآنی مربوط به نماز سامان یافته است

سئوالات  از میان انبوهی از پرسش های ارسالی آحاد مردم به این گروه برگزیده شده  است

این کتاب در شش فصل تدوین شده است که در نخستین فصل به کلیاتی همچون پیشینه ؛ فلسفه ؛ اهمیت؛ آثار و فواید نمازپرداخته  و فصل دوم به مقدمات نماز همچون طهارت ؛ لباس نماز گزار؛ قبله شناسی؛ و وقت شناسی  اختصاص یافته .

درفصل سوم به واجبات نماز پرداخته و با نیت آغاز و به سلام ختم نموده است .

پس از بیان واجبات نماز؛ فصل چهارم به برخی از مستحبات نماز از قبیل اذان و اقامه و قنوت که مورد ابتلای پرسش گران قرآنی بوده   اختصاص یافته است و پس از نمازهای واجب و مستحب در فصل پنجم نیز نمازهای مستحبی که در قلمروی پرسش های قرآنی قرار داشت از قبیل نمازهای نافله؛ غفیله و.. آورده شده است و بالاخره درفصل ششم مباحث متفرقه ای مانند نماز قضا ؛ جماعت ؛ مسافر و احکام نماز به تناسب پرسش هایی که در حیطه قرآن جای داشت گنجانده شده است.